O společnosti E Ride Pro jsem vás už dříve informoval formou reportáže z veletrhu EICMA. Krátce shrnu, že společnost má kalifornské kořeny. Motocykly E Ride Pro jsou navrženy a vyvíjeny v USA, přičemž výroba probíhá v Číně. Tato kombinace umožňuje spojit americký design a inženýrství s efektivitou čínské výroby. Tento model, kdy je vývoj a design řízen z USA a výroba probíhá v Asii, je běžný u mnoha technologických firem, včetně výrobců elektrických motocyklů. Díky tomu mohou společnosti nabízet produkty s vysokou kvalitou a zároveň udržovat konkurenceschopné ceny.
E Ride Pro SS 3.0 – Měj se na pozoru Sur-Rone a Talarie!
Jejich modely se vyznačují kombinací hravosti, slušného výkonu a nízké hmotnosti, díky čemuž si rychle získaly oblibu v komunitě. Další předností je špičkový zákaznický servis a kvalitní značkové komponenty v základním modelu, díky kterému jsou motorky velice oblíbené na americkém kontinentu. V Evropě se značka poprvé oficiálně objevila v roce 2024 a nyní vstupuje na trh s vylepšeným modelem SS 3.0, který má ambice konkurovat zavedeným jménům, jako je Sur-Ron nebo Talaria.
Tabulka specifikací elektromotorky E Ride Pro SSS 3.0
Výkon | nominální 6 kW, peak 15,6 kW |
---|---|
Maximální rychlost | 103 km/h |
Akcelerace 0–50 km/h | 2,0 s |
Baterie a nabíjení | 72 V 50 Ah 3,6 kWh, 4–5 hodin |
Dojezd | 60 až 150 km |
Hmotnost | 76 kg |
Kola | 19" vpředu, 18" vzadu |
Cena | <149 990 Kč |
Design modelu SS 3.0
Na první pohled zaujme ostrými rysy a agresivním vzhledem. E Ride Pro dodává všechny modely čistě černé bez zkrášovadel – prostě strohý a funkční. Vše je navrženo s ohledem na funkci. Také tu máte přehledný LCD displej, minimalistické ovladače a kompaktní rozměry, které dělají z SS 3.0 ideálního společníka pro technický terén i freestyle hrátky. V homologované verzi má velice chytře a hezky řešené přední blinkry – jsou minimalistické a chytře umístěné, bohužel v zadní části se kvůli evropským homologačním předpisům musí SPZ a blinkry umisťovat na nepříliš pohledný zadní držák, ale není to nic, co by se nedalo vyřešit stejně jako na konkurenčních strojích. E Ride Pro nepřináší po designové stránce do této kategorie nic převratného, drží se toho, co je ověřené a funkční, nejpodstatnější odlišnosti se ale nachází v detailech.













Podvozek a komponenty
E Ride Pro SS 3.0 stojí na plnohodnotném podvozku s 19" předním a 18" zadním kolem obutým do all-terrain pneumatik s hlubokými špunty, s vyšší hustotou rozmístění, menšími rozstupy a směs je velice měkká, takže mají dobré vlastnosti jak na silnici, tak v terénu. O odpružení se starají plně nastavitelné tlumiče Fastace, které se řadí k tomu lepšímu, co se v této třídě objevuje. Brzdový systém je hydraulický s možností rekuperace, nechybí ani nové brzdové páčky, pevnější náboje a celkově robustnější osazení oproti minulé verzi. Stupačky s ostrými piny jsou také samozřejmostí.
Upgrady oproti předchozí verzi
Nová generace přináší přes 29 technických zlepšení. Nejzásadnější změny zahrnují zvýšenou kapacitu baterie, vyšší špičkový výkon motoru, zpátečku, Bluetooth konektivitu s plánovanou mobilní aplikací a přepracovaný pohon. Mobilní aplikace se pro evropský trh ještě dolaďuje, ale bude možné si upravovat jednotlivé parametry, jako je tomu například při používání kontroleru TORP. E Ride Pro je jedna z prvních firem, která nabízí tyto úpravy i bez nutnosti dokupovat drahé kontrolery, což je přidaná hodnota, která do této doby vyžadovala investici minimálně 20 000 Kč. Primární řemen má nyní širší profil a lépe odolává blátu i kamenům díky nově navržené řemenici, která odvádí materiál, jenž se zachytí pod řemen. Přibyly také ochrany proti vodě a nečistotám.
Motor a baterie
Srdcem SS 3.0 je synchronní bezkartáčový motor s nominálním výkonem 6 kW a maximálním výkonem až 15,8 kW. Napájený je ze 72V baterie s kapacitou 50 Ah (celkem 3,6 kWh), která je vyjímatelná a dobijí se z 20 na 90 % za cca 3,5 h. Výrobce udává dojezd přes 100 km při 25 km/h, v terénu a při svižnějším tempu je ale reálný dojezd zhruba poloviční – to odpovídá průměru v této kategorii.
Jízdní dojmy – módy, rekuperace, zrychlení
Mohu vám o motorce říci jen první jízdní dojmy, protože jsem se na ni mohl projet jen krátce, ale na plnohodnotný test se pochopitelně chystám. Motorka nabízí 2 jízdní režimy – klidnější Eco a plnohodnotný „Sport“, který dává k dispozici plný výkon. Zrychlení z 0 na 50 km/h zvládne za 2 s a v praxi působí velmi svižně. Rekuperace je znatelná, ale nenásilná – ideální do technického sjezdu. Přibyla i funkce zpátečky, kterou oceníte při manipulaci v kopci. Celkově je motorka velmi hravá a díky nízké váze (necelých 76 kg) i velmi obratná. Zaměřili jsme se na srovnání ve sprintových závodech s modelem Ultra Bee v sériové i v upravené verzi – na video se můžete podívat zde.

















Přichází i silnější sourozenec – E Ride Pro SR
Vedle modelu SS 3.0 výrobce připravil i ostřejší verzi s označením SR, která bude na český trh oficiálně uvedena v nejbližších týdnech. Už nyní je ale o model obrovský zájem – první várka byla kompletně vyprodána ještě před dodáním. Verze SR přitom přináší nejen vyšší výkon, ale celkově robustnější konstrukci, lepší komponenty a vylepšenou elektroniku. Cena na českém trhu bude nastavena na 187 500 Kč s DPH.
Oproti modelu SS nabídne E Ride Pro SR výkonnější motor s nominálním výkonem 10 kW a špičkovým výkonem až 25 kW, což posouvá zrychlení z 0 na 50 km/h pod hranici 2 s. Maximální rychlost stoupá až na 110 km/h. Motorka je osazena větší baterií 72 V / 60 Ah (4,32 kWh), díky které zvládne i delší a dynamičtější jízdy. Celková hmotnost narostla jen mírně nad 83 kg, což je stále velmi příznivé. Výrobce vylepšil i odpružení Fastace, které je u verze SR připravené na závodní tempo, stejně jako přidal pokročilejší rekuperaci a kontrolu trakce. SR je tak jasnou volbou pro zkušenější jezdce, kteří chtějí z elektromotorky vyždímat maximum.
Za zapůjčení elektrické motorky E Ride Pro SS 3.0 Pro děkujeme společnosti Sur-Ron Zlín, kde si ji můžete pořídit za 149 990 Kč. Společnost dále nabízí záruční i pozáruční servis, pravidelné prohlídky, náhradní díly skladem a možnost předváděcích jízd všech modelů. Sur-Ron Zlín je jedním ze dvou oficiálních prodejců v ČR, druhým je ADT Moto ve Slaném. Ceny a nabídka služeb jsou stejné, záleží pouze na lokalitě, ze které objednáváte. Obě firmy zároveň provozují půjčovny, takže je možné si motocykl zapůjčit na předem sjednanou dobu. |
Závěr
E Ride Pro SS 3.0 působí jako promyšlený a dotažený model, který se nebojí porovnání s nejlepšími v dané třídě. Zajímavý poměr výkonu, hmotnosti a ceny z ní dělají ideálního kandidáta pro hobby jezdce, začátečníky i zkušené střelce, kteří chtějí tichý, ale výkonný stroj pro terénní zábavu. Je dospělý, technicky vyspělý a připravený na tvrdší zacházení. Spadá do kategorie AM, takže je možné ho řídit od 15 let. S současné době se prodává za 149 990 Kč, což je za takovou nálož prémiových komponentů připravených na profesionální zacházení a moderní technologie, které byly do teď otázkou těžkých příplatků, velice příznivá cena. Jsem velmi zvědavý na adaptaci a konkurenční přetahovanou.
Foto: Jiří Paroubek, fDrive.cz