Německo zvažuje zrušení dotace na nákup elektromobilů a plug-in hybridů

5
Německo zvažuje zrušení dotace na nákup elektromobilů a plug-in hybridů
Fotografie: BMW
  • Ušetřené peníze z dotací může Německo využít rozumněji
  • Automobilky jsou důrazně proti zrušení dotací

Spolkový ministr financí Christian Lindner (FDP) podle golem.de zvažuje, že ekologický bonus pro nákup elektromobilu nebo plug-in hybridu (PHEV) by měl být v dohledné době zcela zrušen. To se však velmi nelíbí automobilkám a trvají na koaliční smlouvě. Náhlé zrušení ekologického bonusu by mohlo způsobit ještě větší zmatek a neklid na trhu s prodejem nových vozidel, který zažívá turbulentní období.

Krátce poté, co se Lindnerovy plány staly známými, Asociace mezinárodních výrobců motorových vozidel (VDIK) uvedla, že zrušení ekologického bonusu nepřichází v úvahu. Prezident VDIK Reinhard Zirpel to řekl jasně: „Z dobrého důvodu, aby bylo dosaženo národních klimatických cílů, vládní strany v koaliční smlouvě oznámily další rozvoj a pokračování nákupního bonusu pro elektromobily do roku 2025.“ Zirpel dále říká, že výrobci elektrických vozidel a jejich zákazníci na bonus spoléhají.

Spolkový ministr financí Lindner se již dříve vyslovil pro zrušení dotací na nákup elektrifikovaných automobilů. „Prostě si už nemůžeme dovolit zavádějící dotace,“ řekl politik FDP s odkazem na propagaci plug-in hybridů i čistě elektrických vozidel. „Můžeme ušetřit miliardy, které můžeme využít rozumněji.

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Tak určitě. Jsem sice velký fanoušek elektromobilů, ale zároveň odpůrce přímých dotací na jejich nákup. Prostě to křivý trh.
Flotilové emise co2 například jsou dobrý nástroj, automobilky jsou nuceny hledat efektivní způsob splnění cíle. Třeba i přirážkou na spalovací auta, kterou vykompenzují slevu na elektromobily. Ale jsou v tom tržní principy a je to technologicky neutrální. Otázka je, jestli by se měli u EV počítat emise 0, ale to je na jinou diskuzi.
Tom ReBlack
Tom ReBlack
"Tak čistá nula tam ještě dlouho nebude"
čistá nula tam nikdy nebude :) ..s tím mixem by to byla hodně velká divočina, už bych viděl jak by lidé nakupovali např. v Norsku, ale provozovali by auto třeba v Polsku :) .

"efektivní způsob splnění cíle. "

Problém je, že jsou ty cíle nereálné a jen si pod sebou podřezáváme větev (obdoba emisních povolenek apod., které jen ždímou občany EU a ve výsledku jsou spíše kontraproduktivní)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze