Spolkový ministr financí Christian Lindner (FDP) podle golem.de zvažuje, že ekologický bonus pro nákup elektromobilu nebo plug-in hybridu (PHEV) by měl být v dohledné době zcela zrušen. To se však velmi nelíbí automobilkám a trvají na koaliční smlouvě. Náhlé zrušení ekologického bonusu by mohlo způsobit ještě větší zmatek a neklid na trhu s prodejem nových vozidel, který zažívá turbulentní období.
Krátce poté, co se Lindnerovy plány staly známými, Asociace mezinárodních výrobců motorových vozidel (VDIK) uvedla, že zrušení ekologického bonusu nepřichází v úvahu. Prezident VDIK Reinhard Zirpel to řekl jasně: „Z dobrého důvodu, aby bylo dosaženo národních klimatických cílů, vládní strany v koaliční smlouvě oznámily další rozvoj a pokračování nákupního bonusu pro elektromobily do roku 2025.“ Zirpel dále říká, že výrobci elektrických vozidel a jejich zákazníci na bonus spoléhají.
Spolkový ministr financí Lindner se již dříve vyslovil pro zrušení dotací na nákup elektrifikovaných automobilů. „Prostě si už nemůžeme dovolit zavádějící dotace,“ řekl politik FDP s odkazem na propagaci plug-in hybridů i čistě elektrických vozidel. „Můžeme ušetřit miliardy, které můžeme využít rozumněji.“
Flotilové emise co2 například jsou dobrý nástroj, automobilky jsou nuceny hledat efektivní způsob splnění cíle. Třeba i přirážkou na spalovací auta, kterou vykompenzují slevu na elektromobily. Ale jsou v tom tržní principy a je to technologicky neutrální. Otázka je, jestli by se měli u EV počítat emise 0, ale to je na jinou diskuzi.
čistá nula tam nikdy nebude :) ..s tím mixem by to byla hodně velká divočina, už bych viděl jak by lidé nakupovali např. v Norsku, ale provozovali by auto třeba v Polsku :) .
"efektivní způsob splnění cíle. "
Problém je, že jsou ty cíle nereálné a jen si pod sebou podřezáváme větev (obdoba emisních povolenek apod., které jen ždímou občany EU a ve výsledku jsou spíše kontraproduktivní)