Dotační tituly pro nákup nového elektrifikovaného vozidla má v Německu na starosti Spolkový úřad pro ekonomiku a kontrolu exportu, ve zkratce BAFA. Nám se povedlo od něj získat podrobná data ohledně všech podaných žádostí o ekologické bonusy pro nákup nového plug-inu, elektromobilu nebo auta na vodíkový pohon od července 2016. Z dat je krásně vidět, jaký strmý vývoj má zájem o elektrifikovaná vozidla v Německu.
Počet přijatých žádostí podle měsíců
V celkovém přehledu se jedná o 714 408 žádostí o proplacení dotace na pořízení čistého elektromobilu, 555 084 žádostí o dotaci na pořízení plug-in hybridního auta a 272 žádostí o podporu nákupu auta na vodík. Přehled také krásně ukazuje i to, že od dubna roku 2020 byla zvýšena částka podpory pro nákup ekologického vozidla, což velmi probudilo zájem lidí na trhu s novými ekologickými vozy. Dotaci v Německu však nese rovným dílem federální vláda a příslušný výrobce.
Kdo nejvíce žádal o dotaci?
Největší zájem o poskytnutí dotace projevily firmy s 650 044 žádostmi, v závěsu za nimi jsou soukromé osoby s 532 063 žádostmi, následují korporace s 9 086 žádostmi, firmy s účastí obcí chtěly přispět na 6 209 aut a spolky a neziskové organizace si podaly 3 880 žádostí. Zajímavostí je i to, že 2 žádosti poslaly církevní instituce, 4 žádosti osoby na volné noze, 820 žádostí kluby a jen 11 žádostí živnostníci.
V jakých spolkových státech se nejvíce žádá o dotaci?
- Severní Porýní-Vestfálsko: 312 539
- Bayern: 230 915
- Bádensko-Württembersko: 198 504
- Dolní Sasko: 116 820
- Hesensko: 109 209
- Rheinland-Pfalz: 60 547
- Šlesvicko-Holštýnsko: 44 061
- Berlín: 39 314
- Sasko: 34 755
- Hamburk: 27 282
- Braniborsko: 26 648
- Durynsko: 20 417
- Sasko-Anhaltsko: 16 376
- Sársko: 14 226
- Meklenbursko-Přední Pomořansko: 10 606
O jaká auta byl největší zájem?
- Renault ZOE (78 488)
- Tesla Model 3 (66 673)
- VW e-up! (44 592)
- Smart ForTwo EQ (41 119)
- Hyundai Kona Elektro (40 088)
- BMW i3 a i3s (39 279)
- VW ID.3 (39 175)
- VW e-Golf (27 548)
- VW Passat GTE (26 185)
Výsledek jejich špatné a dlouho trvající práce se spoustou odkladů za estébáka i Fialky - pád dotací pro podnikatele se směšnou alokací 904 milionů - letos známe. Prostě klasická třetí česká korupční cesta opět ukázala, jak to nejde a nemá se to dělat. Pořád dokola.