Jak je to s platbou za užití dálnice pro elektromobily v zahraničí?

Zjišťovali jsme stav přímo u zdroje
2
Jak je to s platbou za užití dálnice pro elektromobily v zahraničí?
Fotografie: Ministerstvo dopravy ČR
  • V zahraniční nepočítejte s úlevou za dálniční poplatky
  • Sleva za placení dálničních poplatků je pro elektromobily jen v ČR

Nastal čas dovolených a velká část vlastníků elektromobilů se chystá na cestu do zahraničí. V Česku mají vlastníci elektrických aut dálniční poplatky odpuštěné, ale jak je to za hranicemi? Jsou zdarma jako u nás, nebo se musí platit? Na to jsme se zeptali přímo u zahraničních provozovatelů výběru mýtného nebo prodejců dálničních známek. Všem jsme položili otázku, která zní: „Vlastním elektromobil a chtěl bych se zeptat, mám nějakou úlevu při placení mýtného na dálnici?

Slovensko

Pro získání informace o poplatcích na Slovensku jsme zavolali na jejich infolinku, kde nám řekli následující informaci. „Na Slovensku není taková úleva jako v Česku.“ To potvrzuje i ustanovení § 7 ods. 1 zákona č. 488/2013 Z. z. o dálniční známce a o změně některých zákonů v platném znění.

Rakousko

Na náš dotaz odpověděla Patrizia Cappello z oddělení vztahu k zákazníkům společnosti Asfinag následovně. „Děkujeme Vám za Váš dotaz. Mýtná povinnost se vztahuje i na elektromobily.

Maďarsko

Jak je to s placením poplatku v Maďarsku nám sdělil Norbert Fritz ze zákaznického servisu maďarské společnosti Autovignet. „Bohužel v současné době v Maďarsku neexistuje žádná výjimka z mýtného pro elektrická auta.

Slovinsko

Barbara Zelen z centra pro mýtné a poplatky společnosti Dars na náš dotaz odpověděla následovně. „Pro elektromobily není sleva.

Chorvatsko

V Chorvatsku zajišťuje výběr mýtného v převážné většině společnost HAC, a proto jsme se zeptali přímo v centrále společnosti. Jejich odpověď je následující: „Nemáme žádnou úlevu od placení mýtného na dálnici.

Diskuze ke článku
Roman Placer
Roman Placer
Chytráku, každej dávno ví, že baterky u BEV nejde nafukovat co do velikosti a váhy do nekonečna, dnes se BEV hlavně snaží být co nejefektivnější. ICEV nebo BEV..... je úplně buřt, jestli mají BEV v průměru o pár set kg více, mnohem víc udělaj kamiony (zvláště ty o 50 i více % přetížený), autobusy atd... Speciálně pro tvoje info - jeden kamion, a to ani nemusí bejt přetíženej, "opotřebí" komunikaci asi jako 10000 aut.
Tak zase zalez zpátky do pravěku s těma svejma rádoby chytrejma názorama... a radši plať za to, že se svym rakovinotvornym čmoudem smrdíš lidem pod okna....
Josef L
Josef L
V Rakousku lze využít jen úlevu na dálnici, kde to je označené, že nemusí dodržovat elektroauto sníženou rychlost, z důvodů EKO a hluku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze