Dlouhodobě má celosvětově největší podíl registrací aut s externím nabíjením Norsko, které mělo loni v prosinci rekordní měsíc a zároveň byl rekordní celý loňský rok. Norsko má ale poměrně málo obyvatel a v absolutních počtech jej mnohé státy předčí. První na světě je Čína, ale hned druhé je podle dat ev-sales.blogspot.com překvapivě Německo, které v registracích „aut do zásuvky“ předčilo i mnohem větší USA.
Za prosinec se v Německu registrovalo 83 tisíc aut do zásuvky
I v Německu lze pozorovat výrazný nárůst registrací v posledním měsíci roku 2020, podobně jako tomu bylo kromě již zmíněného Norska třeba ve Švédsku, Nizozemsku nebo i u nás v Česku. Za prosinec se v Německu registrovalo téměř 83 tisíc aut s externím nabíjením, což znamenalo tržní podíl 27 % a samotným elektromobilům patřilo 14 % trhu. Nejenže elektromobily měly o něco větší podíl, ale zároveň se umístily na prvních čtyřech místech. Nejúspěšnějším elektromobilem byl Volkswagen ID.3 před Renaultem ZOE a Teslou Model 3. Nejlepším plug-in hybridem pak byl Volkswagen Passat GTE až na pátém místě.
Za celý rok 2020 se v Německu zaregistrovalo téměř 395 tisíc aut s externím nabíjením, zatímco například v USA to bylo „pouze“ 330 tisíc. Tento počet na německém trhu znamenal podíl 14 %, zatímco samotným elektromobilům patřilo 6,7 % trhu. Nejvíce se dařilo překvapivě francouzskému Renaultu ZOE, který těžil z toho, že je cenově dostupným autem a prodával se v průběhu celého roku. Německým favoritem do budoucna je Volkswagen ID.3, ale jelikož přišel až po polovině roku, do nejlepší trojice to nedotáhl. Spolu se svým předchůdcem, Volkswagenem e-Golf na druhém místě, by ale Renault ZOE těsně porazily. Na třetím místě pak skončila Tesla Model 3. Nejlepším plug-in hybridem v pořadí za celý rok byl také Volkswagen Passat GTE a stejně jako v samotném prosinci byl na pátém místě.
Na německém trhu se odehrála velká změna, protože zatímco auta na benzín a naftu se propadla o desítky procent, elektromobily a plug-in hybridy prudce rostly v registracích. Letos se předpokládá, že přesáhnou tržní podíl 20 % a samotné elektromobily určitě budou přes 10 %. Těmto výsledkům ale výrazně pomohlo i to, že Německo v průběhu roku navýšilo zvýhodnění pro elektromobily.