Německo rapidně navýšilo bonus na nákup elektromobilů

4
Německo rapidně navýšilo bonus na nákup elektromobilů
Fotografie: honda.com
  • Dvojnásobný příspěvek se týká všech elektroaut
  • Ošizena není ani kategorie PHEV
  • Základní cena vozu musí činit maximálně 40 tisíc eur

Německo se v rámci koronavirové krize rozjelo a tamní vláda zapracovala na balíčku pro podporu elektrické mobility. S informací přišel electrive.com. Díky tomu si tam každý zájemce o elektrovůz či plug-in-hybrid může zažádat o dvojnásobnou prémii na nákup nového vozu. V překladu „inovační prémie“ má za úkol zlepšit vozový park státu a zároveň přispět k dalšímu snížení emisí CO2, což zlepší životní prostředí.

Podmínkou je základní cena vozu

Podmínkou bonusu je ale to, že nový vůz musí stát maximálně 40 tisíc eur. Dotacemi se tak nebudou podporovat nákupy luxusních elektromobilů, ale půjde spíše o menší elektrické vozy. Možní zájemci tak mohou volit například Opel e-Corsa nebo BMW i3, přičemž v tom okamžiku dostane majitel slevu ve výši 9 000 eur. Rovných šest tisíc z této částky zaplatí stát, zbylé tři pak doplatí sám výrobce. Slevy na nákup se vztahují také na plug-in-hybridy, kde jsou příspěvky od státu o něco nižší. Ty podle koaliční vlády nejsou tak emisně „čisté“ a nepřináší dostatečně velkou ekologii.

Ve výsledku je i tato skupina vozidel oblíbená, což dokládají různé prodejní statistiky. U vozidel s plug-in-hybridním ústrojím pak Němci mohou očekávat opět podmínku, že nový vůz musí stát maximálně 40 000 eur. V tomto případě pak stát přispěje 4 500 eur a výrobce dalších 2 250. A nejedná se do budoucna o jediné opatření. Německo totiž zruší daň z vozidel u čistě elektrických automobilů do konce roku 2030. U všech ostatních vozidel má být vyžíván jako primární základ pro vyměření daně z motorových vozidel počet vypouštěných emisí CO2.

K tomu se chystají další dva „programy pro obměnu vozového parku“. Program nazvaný Social & Mobile je zaměřen na podporu elektrické mobility v městské dopravě a za tímto účelem podpoří neziskové organizace celkovou částkou 200 milionů eur v letech 2020 a 2021. Dále se jedná o program výměny vozového parku pro obchodníky a malé a střední podniky. Ty by měly v budoucnu využívat čím dál více elektrifikovaná vozidla do váhy 7,5 tuny, na která se taktéž začne poskytovat dodatečné zlevnění. To bude opět z části financováno státem a výrobcem.

Poslední položkou jsou soukromí a obecní provozovatelé. Ti dostanou prostřednictvím programu modernizace autobusového a kamionového parku celkem 1,2 miliardy eur. Ty poslouží pro plynulý přechod na alternativní pohonné systémy. Hlavní plán má za cíl zvýšit poptávku po elektrických autobusech, a tím zlepšit ekologičnost městské hromadné dopravy. Současně s tím se počítá s rozvojem nabíjecí infrastruktury a opravami stovek kilometrů silnic.

Související články
Diskuze ke článku
Kamil
Nemáte v článku chybu? Cena má být max. Do 40 000€. Aby se právě nedotovaly drahé vozy jako je Tesla atd.
Tom256
Problém je, že DE výrobci nemají dost baterií, takže budou brutálně tlačit prodej plug-in hybridů, protože mají menší baterie a tím pádem jsou schopni s stejným počtem kWh baterií, které někde seženou, vyrobit mnohem více kusů aut.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze