VW při restartu směřuje své úsilí hlavně na elektromobily, aby zvládl cíle CO2

7
VW při restartu směřuje své úsilí hlavně na elektromobily, aby zvládl cíle CO2
Fotografie: volkswagen.com
  • Ve výrobních závodech, kde VW vyrábí elektromobily, se obnovuje výroba dříve
  • CEO společnosti Volkswagen ujišťuje, že automobilka nepotřebuje uvolnění limitů CO2
  • Údajně byla prodloužena výroba e-Golfu

Dnes, tedy týden před předpokládaným restartem produkce v ostatních výrobních závodech Volkswagenu, by se měla rozběhnout produkce ve Zwickau, kde se vyrábí očekávaný elektromobil ID.3, píše Electrek.co. Ostatní továrny VW mají naplánovaný restart na 27. dubna. Dokonce i v Bratislavě, kde se vyrábí e-Up, Citigo-e iV a Mii Electric, by měla být výroba spuštěna dnes. To ukazuje, že se Volkswagen soustředí na dosažení limitů CO2 i během pandemie.

Společnost VW uvedla, že připravila 100bodový plán na zajištění bezpečných pracovišť a maximální ochrany zdraví zaměstnanců. V oficiálním prohlášení Volkswagen uvedl, že emisní cíle „jsou bezpochyby ještě náročnější“, ale „je třeba nadále tvrdě pracovat“, aby byly splněny. Z toho tedy vyplývá, že Volkswagen se zatím nevzdává naděje na jejich splnění.

Automobilka plánuje letos v létě uvést na trh kompaktní elektromobil ID.3, jehož chce prodat 100 tisíc kusů. To mu pomůže dosáhnout cílů CO2. Údajné softwarové problémy však již představovaly potenciální zpoždění, a proto podle webu Electrek společnost prodloužila výrobu přerušeného e-Golfu, aby zaplnila část mezery.

Zatímco ale sdružení evropských výrobců automobilů adresovalo EU žádost o zmírnění cílů v oblasti emisí CO2, němečtí výrobci včetně Volkswagenu s tím nesouhlasili. Generální ředitel VW, Herbert Diess, před dvěma týdny řekl: „Přizpůsobili jsme se, abychom splnili cíle pro rok 2020, jsme odhodláni a z našeho pohledu nebudeme požadovat prodloužení termínů.“ To tedy nasvědčuje, že Volkswagen si v této oblasti věří, ovšem je otázka, zda spoléhá na včasné uvedení ID.3, nebo na to, že ke splnění pomůže e-Up a zmíněné prodloužení výroby e-Golfu.

Diskuze ke článku
Tom256
To zní nadějně, čekal jsem společným pláč všech automobilek (kromě Toyoty a Tesly), že chtějí emisní úlevy. Teď jim do toho kupodivu samotní němečtí výrobci hodili vidle.
Michal Vitek
Michal Vitek
Jo, to dává smysl :-D viz. článek na idnesu - auto/zpravodajstvi/emise-stuttgart-brno-nox-no2-dusik-limity.A200417_094059_automoto_fdv

Plus cena ropy na nule ke dnešku... spíš očekávám velkolepý návrat motorů V12 a V8 :-D
P.
Paradoxní je, že v momentální době, kdy je razantní úbytek aut v městech, jak v Německu, tak po celé Evropě, to na uhlíkovou stopu ve městech nemá prakticky žádný vliv. Je jasně vidět, že nějaké emisní normy u aut, na kterých EU tak bazíruje, jsou vlastně úplně k ničemu. Není to žádné extra zjištění, ono obecně vzato se to vědělo vždy, že auta jsou to poslední, co má vliv na životní prostředí. Jen je lehčí na jejich výrobu a provoz dosáhnout a zmáčknout je.

Jinak obecná pravda - ekonomická krize vždy začíná levnou ropou :) . V příštích deseti letech se budeme mít na co těšit, protože než tohle ekonomika vrátí relativně do normálu, tak to bude masakr.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze