Volkswagen měl letos v létě zahájit dodávky dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3, který by se mohl stát lidovým elektromobilem. Hrozí však nebezpečí, že by výrobce tento termín nemusel stihnout, pokud nenalezne řešení závažných problémů se softwarem, které se údajně objevily někdy koncem minulého roku. Automobilka se ale snaží vše stihnout a InsideEVs přináší informaci o testu, u kterého byl přímo ředitel automobilky.
Přes zmíněné pochybnosti automobilka vyrábí a skladuje vozy ID.3 a říká, že je stále na dobré cestě začít dodávat zákazníkům během několika měsíců, navzdory dříve oznámeným možným zpožděním. Nedávno ID.3 absolvoval 1 200 km dlouhou cestu přes Německo a zřejmě fungovalo velmi dobře. CEO společnosti VW, Hebert Diess, to oznámil prostřednictvím svého osobního profilu LinkedIn.
Pandemie komplikuje vývoj, ale test dopadl dobře
„Můj nový pracovní týden začíná společně s Thomasem Ulbrichem za volantem Volkswagen ID.3 – našeho nejdůležitějšího projektu k dosažení evropských cílů v oblasti CO2 v letech 2020 a 2021. Pandemie koronaviru je výzvou pro prodej i výrobu, ale také pro náš výzkum a vývoj. Tvrdě bojujeme, abychom si udrželi časovou osu plánu uvedení na trh. Ve výzkumu a vývoji nyní pracujeme ve dvou samostatných týmech: ráno a odpoledne. Používáme masky, dodržujeme odstup i vysoké hygienické standardy. Mnohá setkání jsou nahrazena videokonferencemi. Ale děláme pokroky: Thomas právě absolvoval zkušební jízdu přes 1200 kilometrů s několika rychlými zastávkami na nabíjení a byl velmi spokojen s výkonem ID.3.“
Tato zpráva od ředitele Volkswagenu vypadá na první pohled pozitivně. Zároveň lze ale mezi řádky vidět jakási zadní vrátka, díky kterým bude možné říci „stihli bychom to, kdyby nám to nezkomplikovala pandemie“. Tak doufejme, že se vše podaří a ID.3 bude ještě letos, alespoň do konce roku, pokud se to nepovede v létě.
Na Volkswagen ID.3 jsme se podívali ještě před frankfurtským autosalonem
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |