😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Nejhezčí Hyundai se bude vyrábět, Alfa Romeo Junior má české ceny

fNews
Nejhezčí Hyundai se bude vyrábět, Alfa Romeo Junior má české ceny
Fotografie: Hyudai
  • Hyundai N Vision 74 se dočká produkční elektrické verze nejpozději do roku 2030
  • Alfa Romeo Junior Elettrica se vejde pod milion korun, Kladno zakoupilo 16 elektrobusů
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Hyundai velmi potichu láká na svůj nejhezčí model za dlouhou dobu. Elektrická Alfa Romeo vstupuje do Česka a stojí pod milion korun, Kladno spouští v ostrém provozu flotilu elektrobusů a NIO hlásí další přírůstek stanice na výměnu baterií.

Partner fnews 2024-1

fNews #278 – Nejhezčí Hyundai se bude vyrábět, Alfa Romeo Junior má české ceny

Podcast v audio formě

Hyundai má v posledních letech ten design aut trochu rozlítaný, ale asi se všichni shodneme, že koncept N Vision 74, navazující na legendární Pony Coupé, vypadá zkrátka parádně. Z poslední výroční prezentace jen tak mimochodem vypadlo, že právě tento model by se měl do roku 2030 začít vyrábět, možná už v roce 2026. Zatím nejsou známé žádné další informace. Nevíme, jestli půjde o limitku s omezeným počtem kusů, neznáme parametry včetně výkonu a baterie. Ale ať už to dopadne jakkoliv, já jsem zvědavý.

Alfa Romeo zveřejnila české ceny své elektrické novinky Junior Elettrica. A pozor, vejde se pod milion korun. Alespoň tedy v naprostém základu za 979 tisíc korun. Nechybí výbava Speciale a na vrcholu stojí Veloce 280 s výkonem 280 koní, mechanickým diferenciálem a dalšími úpravami. Základní modely mají omezovač rychlosti na 150 km/h, Veloce zvládne až 200 km/h. Všechna provedení mají baterii o kapacitě 54 kWh, což u nejvýkonnější verze znamená reálný dojezd okolo 250 km. A když nahlédnete do ceníku, objevíte možnost dalších příplatků, třeba v podobě sportovních sedadel.

Kladno elektrifikuje svou flotilu městských autobusů a do ulic vypouští 16 nových strojů SOR NS Electric. Pořízení těchto elektrobusů vyšlo na 232 milionů korun a bylo možné díky dotaci Evropské unie. Polovina vozů je kloubová a podporuje je i nový areál s devíti 150kW stojany. Elektrobusy mají na střeše trakční baterii o kapacitě 274 nebo 411 kWh. Průběžně se dobíjí kabelem, nebo pomocí pantografu OPPCharge. Cílem města je od roku 2030 provozovat čistě elektrickou flotilu.

NIO pokračuje v budování sítě výměnných stanic pro baterie napříč Evropou. Má jich zde již 54 a v případě zakoupení vozu NIO s pronájmem baterie stačí místo dobíjení kabelem přijet do stanice a nechat si vyměnit celou baterii. Proces jsme sami vyzkoušeli a trvá přibližně 5 minut. Z Norska se stanice rozšířily do Švédska, Dánska, Nizozemí a Německa. Právě v Německu NIO nyní otevřelo poblíž Lipska svou 18. stanici.

Věříte, že má systém výměny baterií místo pomalejšího nabíjení smysl? Nebo vám tento koncept přijde podivný? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze