Nejhezčí Hyundai se bude vyrábět, Alfa Romeo Junior má české ceny

fNews
Nejhezčí Hyundai se bude vyrábět, Alfa Romeo Junior má české ceny
Fotografie: Hyudai
  • Hyundai N Vision 74 se dočká produkční elektrické verze nejpozději do roku 2030
  • Alfa Romeo Junior Elettrica se vejde pod milion korun, Kladno zakoupilo 16 elektrobusů
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Hyundai velmi potichu láká na svůj nejhezčí model za dlouhou dobu. Elektrická Alfa Romeo vstupuje do Česka a stojí pod milion korun, Kladno spouští v ostrém provozu flotilu elektrobusů a NIO hlásí další přírůstek stanice na výměnu baterií.

Partner fnews 2024-1

fNews #278 – Nejhezčí Hyundai se bude vyrábět, Alfa Romeo Junior má české ceny

Podcast v audio formě

Hyundai má v posledních letech ten design aut trochu rozlítaný, ale asi se všichni shodneme, že koncept N Vision 74, navazující na legendární Pony Coupé, vypadá zkrátka parádně. Z poslední výroční prezentace jen tak mimochodem vypadlo, že právě tento model by se měl do roku 2030 začít vyrábět, možná už v roce 2026. Zatím nejsou známé žádné další informace. Nevíme, jestli půjde o limitku s omezeným počtem kusů, neznáme parametry včetně výkonu a baterie. Ale ať už to dopadne jakkoliv, já jsem zvědavý.

Alfa Romeo zveřejnila české ceny své elektrické novinky Junior Elettrica. A pozor, vejde se pod milion korun. Alespoň tedy v naprostém základu za 979 tisíc korun. Nechybí výbava Speciale a na vrcholu stojí Veloce 280 s výkonem 280 koní, mechanickým diferenciálem a dalšími úpravami. Základní modely mají omezovač rychlosti na 150 km/h, Veloce zvládne až 200 km/h. Všechna provedení mají baterii o kapacitě 54 kWh, což u nejvýkonnější verze znamená reálný dojezd okolo 250 km. A když nahlédnete do ceníku, objevíte možnost dalších příplatků, třeba v podobě sportovních sedadel.

Kladno elektrifikuje svou flotilu městských autobusů a do ulic vypouští 16 nových strojů SOR NS Electric. Pořízení těchto elektrobusů vyšlo na 232 milionů korun a bylo možné díky dotaci Evropské unie. Polovina vozů je kloubová a podporuje je i nový areál s devíti 150kW stojany. Elektrobusy mají na střeše trakční baterii o kapacitě 274 nebo 411 kWh. Průběžně se dobíjí kabelem, nebo pomocí pantografu OPPCharge. Cílem města je od roku 2030 provozovat čistě elektrickou flotilu.

NIO pokračuje v budování sítě výměnných stanic pro baterie napříč Evropou. Má jich zde již 54 a v případě zakoupení vozu NIO s pronájmem baterie stačí místo dobíjení kabelem přijet do stanice a nechat si vyměnit celou baterii. Proces jsme sami vyzkoušeli a trvá přibližně 5 minut. Z Norska se stanice rozšířily do Švédska, Dánska, Nizozemí a Německa. Právě v Německu NIO nyní otevřelo poblíž Lipska svou 18. stanici.

Věříte, že má systém výměny baterií místo pomalejšího nabíjení smysl? Nebo vám tento koncept přijde podivný? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze