Nabíječky v Česku přibývají po stovkách, stále ale rostou i klasické čerpačky

5
Nabíječky v Česku přibývají po stovkách, stále ale rostou i klasické čerpačky
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Česko zaostává za trendy a stále staví nové čerpací stanice PHM
  • Zároveň ale rychle přibývají nabíjecí stanice
  • Počty se navyšují rovněž u alternativních paliv

Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo Zprávu o aktualizaci a stavu Evidence čerpacích stanic pohonných hmot, podle níž počet konvenčních benzinek nadále roste a je aktuálně historicky nejvyšší. Sice se původně mluvilo o mírném poklesu, avšak zpřesněná evidence ukázala opak. Stále rovněž přibývají plničky LPG a CNG a letos by konečně měl do veřejné nabídky přibýt i vodík. Zároveň se očekává plošné zavedení benzinu E10 s podílem biosložek. Obrovským tempem přibývají samozřejmě i nabíjecí stanice všech druhů.

Poslední evidence ke konci loňského září hovoří o 799 veřejně přístupných dobíjecích stanicích, což je trojnásobek proti roku 2019. Od té doby nicméně pokračoval dynamický růst a jen tři dominantní hráči, tedy ČEZ, PRE a E.ON, aktuálně ovládající více než dvě třetiny tuzemského trhu, za poslední kvartál postavili dohromady řádově stovky nových bodů. ČEZ se blíží číslu 400, PRE aktuálně 300. stanici již otevřel a E.ON pilně dohání ztrátu s aktuálně více než 130 nabíječkami. Letos totiž plánuje nejvíc nových stanic z velké trojky, konkrétně zhruba 150, zatímco ČEZ by rád přidal další stovku a PRE 60 až 70 stanic, možná více.

Veřejných čerpacích stanic bylo k 3. 1. 2022 evidováno celkem 3 978, tedy 52,1 % z celkového počtu všech klasických čerpaček. Z nich je 2 848 tzv. standardních, schopných nabízet i paliva s vyšším obsahem biosložek. Plnicích míst LPG loni přibylo šest a nyní jich MPO eviduje celkem 970, nově vzniklo i šest plniček CNG. V Česku už fungují i tři výdejní místa LNG, avšak zatím pouze pro nákladní dopravu.

Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Nechápu, jak někdo může dneska investovat do čehokoliv jiného než infra pro BEV. V Čechách bude ten vývoj pomalý, ale je jasné, že cca 2025 už nebude dávat smysl koupit cokoliv jiného než BEV pro osobní dopravu. Je to škoda kapitálu, který by naše země měla investovat do budoucnosti a ne minulosti.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze