Nejen automobilový svět se mění. Mění se i myšlení lidí a také touha vlastnit své vlastní vozidlo. Však počet lidí, kteří si dělají řidičský průkaz, pomalu, ale jistě klesá. Automobilky tak budou muset reagovat na měnící se trh. Zajímavý průzkum si udělala automobilka SEAT. Ptala se, co mileniálové očekávají od automobilu.
Se svými přáteli si telefonovali z pevné linky, ale nyní používají nejnovější generaci mobilních telefonů. Hudbu začínali poslouchat z radiomagnetofonů s přehrávačem kazet, ale v současnosti mají uloženy všechny své oblíbené skladby v cloudu. To jsou mileniálové – generace, která se dokázala rychle přizpůsobit technickému pokroku. Tato skupina v současnosti tvoří 12 % všech zákazníků na automobilovém trhu v Evropě. Ale co přesně požaduje tato všestranně propojená generace, která miluje svobodu, když si vybírá nový automobil?
Design je důležitý
Podle interního výzkumu společnosti SEAT je pro 40 % současných zákazníků na automobilovém trhu ve věku 25 až 37 let vnější vzhled jedním z hlavních důvodů pro výběr konkrétního vozu. Výsledky výzkumu navíc ukazují, že třetina zákazníků mladších 30 let považuje automobil za výraz své osobnosti a chce, aby odrážel jejich individuální styl. Pro každého třetího mileniála jsou dalšími rozhodujícími faktory konektivita, audiosystém a informační i zábavní funkce.
Malá auta do města
50 % dává přednost kompaktním modelům, jako je SEAT Leon nebo Ibiza. Velmi oblíbenou volbou pro 20 % zákazníků v této skupině jsou také vozy segmentu SUV a tento procentní podíl roste s věkem zákazníků. Nicméně jen každý pátý mileniál je schopen pořídit si automobil ze svých úspor. U starších generací se tento podíl zvyšuje až na 40 %.
Mileniálové jako digitální generace uskutečňují před kupním rozhodnutím rozsáhlý výzkum na internetu. Enrique Pastor, který je ve společnosti SEAT zodpovědný za výzkum trhu a produktovou strategii, říká že „jim celý proces nákupu trvá v průměru devět týdnů. Věnují čas získávání lepších informací a vzhledem k relativně menším zkušenostem s procesem pořízení automobilu jim také trvá déle, než se rozhodnou.“ Webové stránky výrobce a odborné články patří mezi hlavní zdroje informací pro 50 %, resp. 24 % z nich. Tato generace se od svých předchůdců odlišuje tím, že důležitou roli pro ni hrají doporučení přátel a rodiny. Své nejbližší požádá před zakoupením vozidla o radu 23 % zákazníků z této skupiny, zatímco u zákazníků starších 40 let tento podíl klesá na 13 %.
Sdílení pro ně není překážka
V porovnání s minulostí se změnil způsob, jímž lidé v současnosti používají své vozy. Podle interních studií jsou mileniálové první generací, která se zajímá o nové způsoby mobility. Například 26 % řidičů ve věku do 25 do 37 let uvažuje o sdílení svého automobilu s ostatními uživateli. Sdílení automobilů je „trendem, který se bude pravděpodobně stále více prosazovat. Prognózy uvádějí, že do roku 2025 bude využívat služby sdílení vozidel 36 milionů uživatelů na celém světě,“ dodává Enrique.