Po premiéře Citigo iV od Škody se v rámci koncernu Volkswagen Group představuje další malý, čistě elektrický automobil. Španělský SEAT představil elektrickou verzi svého modelu Mii s všeříkajícím přízviskem Electric.
Mii kompletuje trio malých městských elektromobilů s čistě elektrickým pohonem, které se objeví v nabídce automobilek koncernu Volkswagen. Po premiéře Citigo iV přichází Mii Electric, které stejně jako zmiňované elektrické Citigo představuje pro svého výrobce první čistě elektrický model, který se dostane do sériové výroby.
„V prvních čtyřech měsících tohoto roku vzrostl trh s elektrickými vozy o 46 %. Očekáváme, že elektrifikovaná vozidla budou hrát důležitou roli v našem sortimentu. Mii Electric je začátkem této cesty a zároveň přináší na trh cenově dostupné elektrické auto,“ řekl na adresu novinky prezident SEATu Luca de Meo.
Stejně jako je tomu i u klasických verzí modelu Mii, sdílí i Mii Electric mnoho technických řešení se Citigo iV. Ve voze najdeme elektromotor o výkonu 61 kW, tedy 82 koňských sil, 212 Nm točivého momentu. Elektrické Mii je schopné zrychlit z 0 na 50 kilometrů v hodině za 3,9 sekundy, což se rozhodně hodí v městských ulicích, kde je kompaktnost a svižnost velkou výhodou. Energii elektromotoru poskytuje lithium-iontová baterie o kapacitě 36,8 kW, která poskytuje dostatek energie na 260 kilometrů dlouhý výlet na jediné nabití na základě WLPT cyklu. To je o 5 kilometrů méně než nabízí sesterské Citigo iV, ovšem stále podstatně více než u předobrazu Mii Electric i Citigo iV, tedy Volkswagenu e-up!, který nabízí dojezd o 100 kilometrů kratší.
Z domácího konektoru o výkonu 7,2 kW bude možné Mii Electric nabít na 80 % kapacity baterie za zhruba čtyři hodiny. Pokud bude pro dobíjení zvolena rychlonabíječka o výkonu 40 kW, pak bude 80 % kapacity baterie dosaženo za jednu hodinu.
Co se designu týče, tak stejně jako u Citigo iV nedošlo oproti spalovací variantě k žádným výrazným změnám. Na zádi přibyl nápis Electric, který jasně poukazuje na to, jaký motor automobil pohání. Další menší změnou jsou i nové šestnáctipalcové lité disky v matném provedení Cosmo Grey. Vůz tak bude na silnici těžké identifikovat a nepomůže ani zaslepená mřížka chladiče, která zůstala na rozdíl od škodováckého elektrického premianta zcela nepozměněná. Stejné jsou i rozměry vozu s délkou 3 557 mm, šířkou 1 645 mm a výškou 1 478 mm. Nic se nemění ani u objemu zavazadlového prostoru, který stále poskytuje 251 litrů.
Nahlédneme-li do interiéru novinky, pak najdeme přepracovanou palubní desku. Součástí výbavy jsou vyhřívaná sedadla a kožené prvky na volantu, řadicí páce a ruční brzdě. Automobil nabídne v základu i celou řadu asistentů, jako je tempomat, parkovací senzory, systém rozpoznávání dopravních značek či hlídání vybočení z jízdního pruhu. Mii Electric je také prvním modelem vybaveným systémem SEAT Connect pro vzdálený přístup a správu vozidla skrze aplikaci v mobilním telefonu.
Elektrickou verzí modelu Mii se SEAT loučí s výrobou benzínové varianty vozu, kterou ukončí v červenci. Novinka by měla být k dispozici v prvním čtvrtletí příštího roku a podle automobilky se bude jednat o jeden z nejdostupnějších elektromobilů na trhu. Cenu bude SEAT specifikovat před autosalonem ve Frankfurtu nad Mohanem. Předobjednávky chce spustit letos na podzim a budou dostupné pro zájemce z Německa, Nizozemska, Norska, Dánska, Francie, Španělska, Rakouska, Velké Británie, Švýcarska, Itálie, Belgie, Dánska, Finska a Švédska. Výroba by měla být zahájena v posledním čtvrtletí tohoto roku a probíhat bude v Bratislavě.
Technické parametry SEAT Mii Electric
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 557 × 1 645 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina |
Výkon | 61 kW, 82 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh |
Nabíjení | konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 260 km |
Cena od |