Elektrický SEAT Mii prošel zkouškou v losím testu. Výsledek je katastrofa

1
Elektrický SEAT Mii prošel zkouškou v losím testu. Výsledek je katastrofa
Fotografie: Youtube.com
  • Vůz vše zvládl pouze do rychlosti 70 km/h
  • Limitem byly použité pneumatiky

Losí test znají asi všichni, kdo trošku rozumí autům. V podstatě jde o to, aby se vůz vyhnul náhlé překážce a přitom nevyletěl ze silnice. Otázkou je pak rychlost, ve které takový manévr zvládne. A právě tímto testem prošel elektrický SEAT Mii. Posádka vozů SEAT Mii by tento manévr radši vůbec neměla provádět.

Největším problémem testovaného vozu byly pneumatiky

Koncernový sourozenec elektrické Škody Citigo-e iV zvládl celou situaci maximálně do rychlosti 70 km/h, což je horší průměr. Pokud totiž řidič zrychlil o jeden kilometr v hodině, auto už tentýž úkol nezvládlo. Dá se tak předpokládat, že v reálném provozu a při plném obsazení vozu by taková situace nemusela dopadnout vůbec dobře. Na obranu SEATu ale odborníci z km77 dodávají, že největším mínusem vozidla byly použité pneumatiky.

Ty jsou totiž často uzpůsobeny co nejnižší spotřebě a nízkému valivému odporu, takže jejích materiál a kontaktní plocha se silnicí zrovna nepatří ke špičce. To přináší horší přilnavost a malému SEATu nepomáhá ani relativně vysoká hmotnost, která nemá ideální rozložení. Ostatně, podívejte se na celý test sami.

Technické parametry SEAT Mii Electric

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 557 × 1 645 × 1 478 mm, ? kg
PohonElektřina
Výkon61 kW, 82 koní, točivý moment: 212 Nm
Baterie36,8 kWh
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 260 km
Cena od
Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
A to ma tato generace již použitelnou šířku 185mm, ne jako minulý eUp se 165, ten bych na losi test ani nebral.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze