Losí test znají asi všichni, kdo trošku rozumí autům. V podstatě jde o to, aby se vůz vyhnul náhlé překážce a přitom nevyletěl ze silnice. Otázkou je pak rychlost, ve které takový manévr zvládne. A právě tímto testem prošel elektrický SEAT Mii. Posádka vozů SEAT Mii by tento manévr radši vůbec neměla provádět.
Největším problémem testovaného vozu byly pneumatiky
Koncernový sourozenec elektrické Škody Citigo-e iV zvládl celou situaci maximálně do rychlosti 70 km/h, což je horší průměr. Pokud totiž řidič zrychlil o jeden kilometr v hodině, auto už tentýž úkol nezvládlo. Dá se tak předpokládat, že v reálném provozu a při plném obsazení vozu by taková situace nemusela dopadnout vůbec dobře. Na obranu SEATu ale odborníci z km77 dodávají, že největším mínusem vozidla byly použité pneumatiky.
Ty jsou totiž často uzpůsobeny co nejnižší spotřebě a nízkému valivému odporu, takže jejích materiál a kontaktní plocha se silnicí zrovna nepatří ke špičce. To přináší horší přilnavost a malému SEATu nepomáhá ani relativně vysoká hmotnost, která nemá ideální rozložení. Ostatně, podívejte se na celý test sami.
Technické parametry SEAT Mii Electric
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 557 × 1 645 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina |
Výkon | 61 kW, 82 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh |
Nabíjení | konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 260 km |
Cena od |