Německý ADAC měřil reálnou spotřebu elektromobilů. Jak to dopadlo?

38
Německý ADAC měřil reálnou spotřebu elektromobilů. Jak to dopadlo?
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz
  • Nejúspornější je Hyundai Ioniq
  • Testu se zúčastnilo na 23 vozů od různých výrobců

Většina řidičů z vlastní zkušenosti ví, co zhruba spotřebuje benzínový či naftový motor, ale moc si neumí představit, kolik toho spotřebuje elektromobil. Německý autoklub ADAC se tak ve svém pravidelném testu spotřeby vybraných vozidel ADAC Ecotest podíval na to, kolik elektřiny na ujetých 100 km spotřebuje elektromobil a o kolik se tato hodnota liší od údajů udávaných výrobcem vozidla.

Hyundai Ioniq je neúspornějším autem

ADAC testoval současné elektromobily v různých velikostech a cenových relacích se zvláštním důrazem na spotřebu. Měření byla provedena v realistickém testu ADAC Ecotest, který podstupují všechna vozidla s různými druhy pohonu. Neexistuje tady bonus za čistý pohon, všechna vozidla byla nabíjena prostřednictvím 22kW wallboxu a následně testována za stejných klimatických podmínek a teploty 23 °C. A teď k samotným výsledkům. Z následující tabulky je jasné, že větší a těžší vozidla mají tendenci spotřebovávat více energie. Mezi nejekonomičtější vozy pak můžeme směle s naměřenou spotřebou 16,3 kWh/100 km řadit Hyundai Ioniq, naopak největším žroutem s naměřenou spotřebou 28,1 kWh/100 km je dodávka Nissan e-NV200.

Model Spotřeba ADAC v kWh/100 km Spotřeba WLTP v kWh/100 km
Hyundai Ioniq Elektro Style 16,3 13,8
VW 20e-up! 20Style 16,7 14,5
Seat Mii Electric Plus 17,3 14,9
Mini Cooper SE 17,6 16,8
BMW i3 (120 Ah) 17,9 15,3
Kia e-Niro Spirit (64 kWh) 18,1 15,9
Smart Forfour EQ passion 18,4 15,9
Peugeot e-2008 GT 18,7 17,6
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 18,8 15,7
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) 19,0 17,7
VW ID.3 Pro Performance 1st Max 19,3 16,1
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend 19,5 15,0
Tesla Model 3 Standard Range Plus 19,5 14,3
Peugeot e-2008 GT 20,2 17,8
Tesla Model 3 Long Range AWD 20,9 16,0
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 22,1 20,6
Nissan Leaf e Tekna (62 kWh) 22,7 18,5
Porsche Taycan 4S Performance Plus 23,6 26,2
Audi e-tron Sportback 55 quattro 24,4 23,7
Audi e-tron 55 quattro 25,8 23,0
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 27,6 22,0
Mercedes EQC 400 AMG Line 27,6 22,6
Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) 28,1 25,9
Diskuze ke článku
Jiri Cerny
Jiri Cerny
Včera PRE uvedla cenu za 1kWh u stojanu na 8,-Kč. Jdeme počítat,
Elektro - vezmeme třeba Renault ZOE - spotřeba 19kWh/100km = 152 Kč.
Diesel - použiji svou Škodu Octavia 1,9TDI - spotřeba kombi 5l/100km při ceně 28Kč za litr = 140 Kč.
Ekopodvodníci.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Trochu málo informací. Energii měřili spotřebovanou z baterie, nebo ze stojanu? Pro mne je zásadní ta z baterie a ta se také zobrazuje na displeji auta.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Stejně jako minule exceluje Porsche, blízko uváděným hodnotám je Audi a Nissan a největším lhářem a zklamáním opět Tesla (rozdíl skoro 25% si přece museli všimnout, SpaceX by takhle zle skončil). Promo mají sice nejlepší, papírově technologie super, ale všechno co nám věší na nos je třeba brát stále ještě s rezervou. Chtělo by to se od starých výrobců přeci jen učit jiné věci než marketing a oblbování zákazníka 🤔
Miloš Petráček
Miloš Petráček
Počítáte to špatně. Účinnost dobíjení zdaleka není 100%. Spotřeba začíná u elektroměru (tedy pro zákazníka, přenosová soustava má taky svoje ztráty). Ztráty při nabíjení jsou skoro 20% a to ještě za optimálních podmínek... Asi jako natankovat 16 litrů a zaplatit 20...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze