Studie sedmimístného elektromobilu Škoda Vision 7S

Skica interiéru ukazuje nejbezpečnější místo pro dítě
3
Studie sedmimístného elektromobilu Škoda Vision 7S
Fotografie: Škoda Auto
  • Studie sedmimístného elektromobilu Škoda Vision 7S se začíná odhalovat
  • Automobilka ukázala skicu interiéru s netradičním rozmístěním sedaček
  • Nejzajímavější je integrovaná dětská sedačka v nejbezpečnějším místě

Škoda Auto připravuje nový designový jazyk a ukazuje jej na studii velkého sedmimístného elektromobilu Škoda Vision 7S. První skica interiéru ukazuje prostorný vůz se zcela novým variabilním interiérem a místem až pro sedm osob. Minimalistický interiér se vyznačuje trvale udržitelnými materiály.

Škoda Vision 7S ponese nový designový jazyk

Čistě elektrická studie Škoda Vision 7S je první koncepční vůz značky Škoda, který ponese nový designový jazyk značky. Automobilka nyní odhaluje interiér vozu formou první skici. Minimalistický interiér se kromě udržitelných materiálů vyznačuje podle automobilky velkorysým prostorem až pro sedm osob s třetí řadou sedadel a Simply Clever prvky, které jsou pro značku Škoda typické.

Náš nový designový jazyk je minimalistický, funkční a autentický. I v budoucnu se zaměříme na klasické přednosti vozů Škoda, mezi které patří velkorysý prostor, snadné ovládání a vysokou funkčnost. S novým designovým jazykem učinila Škoda Auto další krok, a ještě více se zaměří na zákaznickou zkušenost. Velkou kreativitu našich designérů a konstruktérů podtrhují variabilně posuvné prvky interiéru a nově vyvinuté Simply Clever prvky, jako je například zabudovaná dětská autosedačka,“ říká Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti Škoda Auto. „Minimalistické linie interiéru navazují na čisté linie exteriéru vozu,“ dodává šéfdesignér.

Nové designové prvky v interiéru

Interiér nového koncepčního vozu Škoda Vision 7S se vyznačuje symetrickým „obepínajícím“ designem. Široká horizontální palubní deska zasahuje až ke dveřím, čímž ještě více zvyšuje pocit prostornosti. Optimálně umístěná odkládací plocha pro ruku umožňuje pohodlné ovládání dotykové obrazovky a tlačítek pro rychlý přístup s hmatovou odezvou. Dotyková tlačítka má rovněž nově navržený volant. Ambientní osvětlení osvětluje různé části interiéru, včetně stavu nabíjení, a poskytuje vhodné osvětlení při nastupování a vystupování z vozu. Výplně dveří mají rovněž interaktivní hmatové a vizuální prvky. Opěradla předních sedadel jsou vybavena držáky na multimediální zařízení pro cestující ve druhé a třetí řadě. Nachází se zde také integrované batohy.

Škoda Vision 7S

Nejvíce nás zaujalo originální řešení v podobě integrované dětské autosedačky, která je sedmým místem ve studii Škoda Vision 7S. Ta je umístěna ve středové konzole, což je nejbezpečnější místo ve voze. Zatímco v naprosté většině vozů jsou IsoFixy pro ukotvení dětských autosedaček pouze na krajních místech zadní lavice a doprostřed nelze dětskou autosedačku bezpečně ukotvit, tato studie velkého sedmimístného SUV má naopak již integrovanou dětskou autosedačku uprostřed. Interiér je tedy šestimístný a sedmé místo je pro dítě. Můžeme spekulovat o tom, jak praktické by to bylo pro rodiny bez malého dítěte v autosedačce, ale třeba nás v budoucnu Škodovka překvapí nějakým novým řešením Simply Clever, které umožní mít uprostřed buď dětskou autosedačku, nebo sedmé místo pro dospělého člověka.

Vision 7S má interiér se dvěma režimy

Prostorný interiér má dvě různé konfigurace, které nabízejí nový prostorový zážitek pro samotnou jízdu a odpočinek. V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze a centrální dotykový displej je otočen vertikálně, aby optimálně zobrazoval důležité informace během jízdy. Režim Relax lze aktivovat při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu a sedadla v první a druhé řadě se posunou dozadu, aby mohli cestující sedět ještě pohodlněji. Tato varianta nabízí cestujícím maximální prostor a komfort.

Škoda Auto oznámila svůj nový designový jazyk již v březnu na výroční tiskové konferenci. Je založen na klasických hodnotách značky Škoda, mezi které patří robustní vzhled, funkčnost a autenticita. Vyznačuje se velkorysým prostorem, odolnými a udržitelnými materiály a aerodynamickým, efektivním tvarem karoserie. Na další informace si ale zatím budeme muset počkat.

Související články
Diskuze ke článku
Tom ReBlack
Tom ReBlack
Tohle se sice do sériové produkce nikdy nedostane v této podobě, ale blbé to není :D

Sedačka pro dítě není úplně špatný nápad, ale středová konzole je v takovém případě spíš na obtíž... středová konzole jedině jako volitelný prvek mezi pevnou a variabilní

Podle obrázku to vypadá, že u tohoto konceptu se počítá s tím, že už nebude nutné řídit :D ..že by měl VW nějaké ESO v rukávu a čeká se jen na legislativní změny .. příliš optimistická vize ..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze