Když Škoda Auto představila v roce 2022 koncept velkého, sedmimístného SUV Vision 7S, dali její zástupci najevo, že se zároveň díváme na ochutnávku nového designového jazyka Modern Solid. Reakce byly smíšené, protože kontrast proti tehdejším, rafinovaně elegantním škodovkám byl obrovský. Pak jsme ale uvítali na svět Škodu Elroq a zjistili, že nová, minimalistická maska Tech Deck Face prošla poměrně značnými úpravami a přerodila se v pohledný artefakt, pěkně ladící nejen s firemními tradicemi, ale i s tvary karoserií. A podobným vývojem zjevně prošla i nová, velká Škoda pro sedm pasažérů, která se stane novým číslem jedna v nabídce boleslavské automobilky.
Během videoprezentace hospodářských výsledků za rok 2024, jimž se budeme ještě věnovat, totiž ukázala několik letmých záběrů, lákajících právě na definitivní podobu chystané obří novinky. Vidět na nich mnoho není, avšak ke spatření je celkem zřetelně příď, která zjevně přidala na emocích a opustila původní ideu svislých hlavních světlometů. Ty se přestěhovaly na tradičnější místo těsně pod kapotu a seřadily se do ortodoxnější, horizontální formace. Nehrozí tedy záměna s Elroqem ani faceliftovaným Eynaqem, které přesunuly hlavní světelné moduly do nižších pozic. Opačný konec auta se naopak podržel originálních svítících „téček“ na obou rozích. Stále zůstává otevřená otázka, zda si sériový model zachová konstrukci bez B-sloupku a s protisměrně otevíranými zadními dveřmi, ale moc pravděpodobné to není. V jednom zlomku sekundy se na videu mihne skvrna, která by s trochou dobré vůle mohla být klikou zadních bočních dveří, ale k jistotě máme stále daleko. Zcela zřetelně naopak vidíme konvenční zrcátka místo kamer na konceptu.
O novém modelu stále nevíme oficiálně vůbec nic, kromě toho, že šéf Škody Auto Zellmer osobně ve videu slíbil uvedení ještě letos. Připomeňme, že koncept používal baterii 89 kWh a anoncoval dojezd 600 km, což by nasvědčovalo platformě MEB. I nadále se samozřejmě pracuje na zbývajících anoncovaných novinkách, v čele s Epiqem a elektrickou Octavií. Pracuje se také na plug-in hybridních verzí dostupných modelů Fabia, Scala a Kamiq, což má usnadnit přechod na elektromobilitu i méně bohatým zákazníkům.