Filozofie automobilky Škoda Auto se historicky posouvá od levné značky s primárním důrazem na hodnotu za peníze k brandu, schopnému vyvinout, vyrobit i prodat lepší a dražší zboží. Také proto uvedla už před třemi lety koncept Vision 7S, který rozproudil vášnivé diskuze. Ovšem nikoliv kvůli své velikosti, nýbrž stran svého designu, který se hodně lišil od stávajících zvyklostí a dostal jméno Modern Solid. Dnes už potkáváme první Škodovky s tímto tvaroslovným jazykem na ulicích, zvykáme si, takže se můžeme vrátit k tomu důležitějšímu, co koncept Vision 7S přinesl.
Škoda Auto, která momentálně slouží jako ekonomická opora celého koncernu Volkswagen Group, totiž vykazuje stabilně vysokou ziskovost i kvalitu, takže si vybudovala prostor, aby se posunula hierarchicky výše, u zákazníků i vedení koncernu Volkswagen Group. Takže zatímco Volkswagen připravuje celou paletu levných elektromobilů, včetně jednoho opravdu malého, který nebude mít u ostatních koncernových značek obdoby, Škoda Auto vyvíjí velké, sedmimístné SUV. Jeho přípravu na příští rok nám už v dubnu prozradil šéf Škody Auto pro Česko, nyní je tato informace potvrzena i z úst nejvyššího vedení automobilky.
Autocar přišel s tím, že během individuálních rozhovorů mu potvrdili představitelé Škody Auto Klaus Zellmer a Martin Jahn, že se na rok 2026 chystá sériový model, vycházející z konceptu 7S. A že se v elektrické řadě umístí nad dosud vlajkový Enyaq. Pochopitelně zatím neprozradili jméno ani cenu, nicméně vzhledem k ceníku Enyaqu je jasné, že se Škoda Auto vydává do cenových vod, v nichž ještě nikdy nebyla.
O novém voze prozradil Jahn, že bude „krásný zvenčí a praktický uvnitř“, lze tedy předpokládat, že uvidíme další kreaci v jazyce Modern Solid, byť vůči konceptu zřejmě poněkud přepracovanou. A dodal, že ambicí značky není „vyrábět ta nejlevnější auta“, ale u značky zákazník i nadále dostane za své peníze více, než u konkurence. Škoda Auto navíc spoléhá i na fakt, že nabídka sedmimístných elektromobilů zatím není příliš veliká.
