Klaus Zellmer, který je generálním ředitelem značky Škoda Auto, nedávno poskytl rozhovor britskému časopisu Autocar. V něm se rozpovídal o budoucnosti značky a přitom naznačil, že i přes příliv elektromobilů se značka nechystá utnout nabídku spalovacích modelů. Už z počátku rozhovoru řekl: „Abych byl zcela upřímný, se zpomalením transformace na plně elektrická vozidla se vracíme k dalšímu vývoji spalovacích vozidel.“ Nedávno představený model Elroq je sice součástí plánu v oblasti elektromobility, což platí i o modelech Enyaq a chystaném modelu Epiq, jenže současně si Škoda Auto nechce dovolit, aby se elektrické modely prodávaly jen v malém množství. Podle jejího vedení je potřeba zachovat i spalovací modely, které jsou stále v kurzu a táhnou prodeje více, než právě elektromobily.
Zellmer se dále vyjádřil k základní modelům značky, kdy hlavně Škoda Fabia je pomalu kultovním vozem. „Původně jsme říkali, že do roku 2027 postupně vyřadíme z nabídky modely Fabia, Kamiq a Scala, jenže nyní jsme těmto vozům dali zelenou, aby v nabídce zůstaly do konce desetiletí.. Jako vysvětlení prozradil to, že změny zažitých návyků potřebují čas. Škoda Auto tak hodlá nabízet plnohodnotnou alternativu k elektrickým vozidlům. Jako další zajímavý důvod, proč má Zellmer strach nabízet jen elektromobily je skutečnost, že svět elektromobilů podle něj nenabízí dostatečně rozmanitou nabídku karosářských verzí. Pokud se pak ptáte na osud modelu Octavia, tak její plně elektrická verze dorazí nejdříve v roce 2026. Teprve o rok později se čeká příchod varianty kombi, která by mohla soupeřit s dalšími evropskými elektrickými kombíky.