Škoda Auto prozradila své plány do budoucna. Na elektrickou Octavii jen tak nedojde

2
Škoda Auto prozradila své plány do budoucna. Na elektrickou Octavii jen tak nedojde
Fotografie: Škoda Auto
  • Výrobce ruší stopku pro modely Fabia, Scala a Kamiq
  • Spalovací verze jsou podle vedení značky neméně důležitou součástí nabídky
  • Plně elektrická Octavia dorazí nejdříve za 2 roky

Klaus Zellmer, který je generálním ředitelem značky Škoda Auto, nedávno poskytl rozhovor britskému časopisu Autocar. V něm se rozpovídal o budoucnosti značky a přitom naznačil, že i přes příliv elektromobilů se značka nechystá utnout nabídku spalovacích modelů. Už z počátku rozhovoru řekl: „Abych byl zcela upřímný, se zpomalením transformace na plně elektrická vozidla se vracíme k dalšímu vývoji spalovacích vozidel.“ Nedávno představený model Elroq je sice součástí plánu v oblasti elektromobility, což platí i o modelech Enyaq a chystaném modelu Epiq, jenže současně si Škoda Auto nechce dovolit, aby se elektrické modely prodávaly jen v malém množství. Podle jejího vedení je potřeba zachovat i spalovací modely, které jsou stále v kurzu a táhnou prodeje více, než právě elektromobily.

Zellmer se dále vyjádřil k základní modelům značky, kdy hlavně Škoda Fabia je pomalu kultovním vozem. „Původně jsme říkali, že do roku 2027 postupně vyřadíme z nabídky modely Fabia, Kamiq a Scala, jenže nyní jsme těmto vozům dali zelenou, aby v nabídce zůstaly do konce desetiletí.. Jako vysvětlení prozradil to, že změny zažitých návyků potřebují čas. Škoda Auto tak hodlá nabízet plnohodnotnou alternativu k elektrickým vozidlům. Jako další zajímavý důvod, proč má Zellmer strach nabízet jen elektromobily je skutečnost, že svět elektromobilů podle něj nenabízí dostatečně rozmanitou nabídku karosářských verzí. Pokud se pak ptáte na osud modelu Octavia, tak její plně elektrická verze dorazí nejdříve v roce 2026. Teprve o rok později se čeká příchod varianty kombi, která by mohla soupeřit s dalšími evropskými elektrickými kombíky.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Věřím, že všechno dobře dopadne, jen to chce pár let navíc, oproti původním plánům, které byly téměř zběsilé. Čína utekla, a utekla protože měla roky násoku, ten už teď nepůjde dohnat během pár let, ale musí se to odpracovávvat rok za rokem. A mezi tím, zatím musí z nečeho ty Evropské automobilky přežít, to budou stávající spalovací vozy. Ale za mě s tím problém nemám, protože poslední verze Euro 6 a nadcházející EUR 7 jsou v pořádku, jsou přísné. A teď už je zapotřebí jenom dohlédnout na STK, aby se nenechala uplácet. A aby to bylo v čase, kdy v bazerech budou už použitelná EV za 150-300 tis. Kč, které si mohou lidi jít koupit jako náhradu těch starých spalováků typu 1.9 TDI apod. Hlavně musí zmizet ty auta, co dělají emise za jiných 100 spalovacích vozů plnící EURO normy. Ty rozbité vraky.
Bohumil Filip
Takže pan Zellmer má strach nabízet jen elektromobily, protože svět elektromobilů podle něj nenabízí dostatečně rozmanitou nabídku karosářských verzí. Přijde vám toto jako normální??? Když tedy vnímá díru na trhu, která by šla zaplnit vlastním výrobkem, tak je lepší raději nic nedělat??? To že nechtějí přestat vyrábět spalováky a vyklidit tak tuto část trhu v době kdy ještě funguje, to chápu. Ale zazdít budoucnost mi přijde na hlavu. Takhle mohou čekat až Čína začne vyrábět ty chybějící karosářské verze elektromobilů a tím jim přenechat ten trh.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze