Vítejte u 190. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na elektrickou škodovku budoucnosti, další expanzi čínské automobilky BYD v Evropě a připravovaný opravdu rychlý elektromobil Ariel.
fNews #190 – Škoda bez okřídleného šípu, čínský BYD v Evropě a rychlý elektrický Ariel
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Po delší době začínáme v Česku, protože domácí automobilka Škoda Auto nám ukázala, jak bude vypadat její budoucnost, alespoň po vizuální stránce. A nezůstal tu kámen na kameni, protože se kompletně změnil designový jazyk na nový Modern Solid, ale zároveň i logo, takže škodovky už na kapotách nebudou mít tradiční okřídlený šíp. Studie Vision 7S ale ukazuje nejen designový styl nových vozů Škoda, ale zároveň je předobrazem sedmimístného elektromobilu, který má přijít v roce 2026. Do té doby ale dorazí ještě dva elektromobily, které budou naopak menší než současný Enyaq. Jak se vám nový design a nové logo automobilky Škoda líbí? Můžete nám napsat do komentářů svůj názor.
Za další novinkou se přesuneme k čínské automobilce BYD, ale zůstaneme v Evropě. Jak je to možné? Tato automobilka totiž nejenže chystá další expanzi na evropském trhu a po Norsku plánuje vstup do Velké Británie a Beneluxu, ale chce tu auta i vyrábět. Jako první model na evropský trh uvádí kompaktní SUV Atto 3, takže další dostupný elektromobil je na obzoru. Výroba v Evropě je ale zatím ve fázi úvah (alespoň se to tak v tuto chvíli jeví) takže žádné konkrétnější informace nemáme. Co si myslíte o zcela evidentně probíhající čínské elektromobilní invazi do Evropy?
Nakonec se podíváme na možná v budoucnu nejrycheji akcelerující auto na světě. Britská automobilka Ariel se již proslavila lehoučkým a opravdu rychlým modelem Atom, ale připravuje prý velmi rychlý elektromobil a troufá si i na překonání Rimacu Nervera. Klíčem má být opět nízká hmotnost. Ovšem v případě připravovaného elektormobilu Hipercar nejspíše nepůjde o formuli, kterou v podstatě Atom je. Automobil by měl mít dokonce i dveře a střechu, ale cílem je opět hmotnost pod 1,5 tuny. Maximální rychlostí sice Neveru nepřekoná, ale akcelerací pravděpodobně ano.
Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.