Ariel se chystá předjet Rimac Nevera. Klíčem je hmotnost

Ariel se chystá předjet Rimac Nevera. Klíčem je hmotnost
Fotografie: Ariel
  • Britská automobilka už se proslavila extrémně lehkým sporťákem Atom
  • Podobné geny hodlá přenést do hypersportu Hipercar
  • Ten uvnitř skrývá obrovské překvapení

O vývoji puristické elektrické bestie od Arielu už se ví minimálně pět let. Stejně tak se očekává, že půjde stejnou cestou jako dosavadní spalovací modely této značky, tedy silniční Ariel a šotolinový Nomad. Půjde mu tedy o maximální zážitek z řízení na úkor čehokoliv jiného, včetně zbytečného komfortu. Ostatně takový Ariel Atom nemá ani dveře a čelní okno. K těmto dvěma komfortním prvkům už se sice Ariel Hipercar dopracoval, nechybí dokonce ani stěrač čelního okna, ale jinak je jeho cyberpunkový design přísně účelný. Ostatně jako celá konstrukce. Ta v tuto chvíli ještě není definitivně hotová, avšak auto již jezdí. A už nyní zrychluje z klidu na 96 km/h pod dvě sekundy. Jenže vůz nyní váží 1 759 kg, což je pro konstruktéry nepřijatelné. Cílová hodnota pro produkční verzi byla stanovena na 1 499 kg.

A tady začněme srovnávat s Rimacem Nevera, s nímž Ariel sdílí koncepci čtyř samostatných elektromotorů pro každé kolo. Nevera totiž váží 2 150 kg a při výkonu 1 940 k to znamená výkonovou hmotnost 890 koní na tunu. Ariel po odlehčení sice nabídne „jen“ 787 k/t, ovšem sílu posunutou do nižších otáček (nejvyšší rychlost bude činit 250 km/h oproti 412 km/h u Nevery) a také nesrovnatelně lepší obratnost díky hmotnostní výhodě 650 kg. Jistě, oněch 1,5 tuny je zatím jen plán a shodit dva a půl metráku bude velká výzva, ovšem před premiérou Arielu Atom také nikdo nevěřil, že sériová verze bude mít kolem půl tuny.

Zrychlení by tedy podle insideevs.com ve finále mělo být lepší, než automobilka slibovala v roce 2017. Změnilo se i dost dalších věcí, včetně data výroby. Ta měla původně začít už v roce 2020, ale koronavirus řekl jasné ne. Nyní už se také nemluví o alternativní verzi s pohonem pouze zadních kol, ale nikdy neříkej nikdy. Co se ovšem nezměnilo, je použití poměrně malé baterie s 56 kWh a také prodlužovače dojezdu. Jenže ten skrývá největší senzaci. Místo původně očekávaného konvenčního spalovacího motoru à la BMW i3 REX totiž došlo na mnohem spektakulárnější jednotku. Baterii totiž bude dobíjet malý proudový motorek o ekvivalentním výkonu 47 k, který nebude nijak mechanicky propojen s koly. Bude tak možné udělat pořádné divadlo i poté, co po zhruba 240 km zábavy dojdou baterie.

Design nebere jako tradičně naprosto žádné ohledy na estetiku. Na tu se totiž nejezdí

Vůz tedy stále není hotový, tím pádem ani specifikace zatím nelze považovat za definitivní. Nicméně věci směřují k tomu, aby se vůz začal prodávat kolem roku 2024 a podle zakladatele značky Simona Saunderse bude „opravdu drahý“. Neoficiálně se mluví o sumě kolem milionu dolarů (24,5 milionu korun).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze