Čínský automobilový gigant BYD chce v příštím roce odhalit sériovou verzi šíleně výkonného hypersportu. Jeho podoba již není tajemstvím, což platí taktéž o jmenovce Yangwang U9 Track Edition. Jedná se o nejvýkonnější elektromobil nejen od samotného BYD, ale dokonce i jinak zběsilý Rimac Nevera R má menší počet koní. Model, klasifikovaný jako čistě elektrický sportovní vůz, je vybaven čtyřmi elektromotory, kdy je na každé kolo posíláno 550 kW. Dohromady tak kombinovaný výkon činí 2 220 kW, což je hodnota, která je i na dnešní poměry hypersportů naprosto nevídaná. Maximální rychlost vozu má dosahovat 350 km/h a po stránce zrychlení z 0 na 100 km/h by měl být zaručen čas okolo dvou sekund.
Yangwang U9 Track Edition má v porovnání s konvenční variantou na první pohled výraznější exteriér, a to i díky obrovskému zadnímu spoileru z uhlíkových vláken či výraznému zadnímu difuzoru s nastavitelnými aerodynamickými lamelami. Běžná verze modelu Yanwang U9 s výkonem 960 kW tak ve srovnání s variantou Track Edition vypadá jako „chudý příbuzný“. Pokud se povede firmě BYD dotáhnout takto výkonný elektromobil do sériové (i kdyby kusově omezené) výroby, pak se již nemusí snažit například Tesla. Ta již dlouhé roky slibuje nástupce modelu Roadster, který měl přepsat dějiny díky svému obřímu počtu koní a „raketovému režimu“. I kdyby se to Tesle povedlo, BYD by ji se svým modelem U9 Track Edition strčil do kapsy. Ostatně, podívejte na první snímek závodní edice sami v přiložené galerii. Už jen vizuální stránka dává znát, že tohle nebude hračka pro nezkušené.
