Na kolik Kč vás podle ADAC vyjde 100 km jízdy s elektromobilem?

37
Na kolik Kč vás podle ADAC vyjde 100 km jízdy s elektromobilem?
Fotografie: Renault
  • 100 km jízdy s elektromobilem vás vyjde na 59 až 112 Kč
  • Nejlevnější provoz má Renault Zoe Z.E. Intens

Včera jsme psali o tom, jaké ztráty při nabíjení mohou mít různé elektromobily podle nedávného měření ADAC. Po velmi vášnivé diskuzi nejen zde, ale i na sociálních sítích, jsme se rozhodli ještě tato data rozšířit o to, na kolik vás s naší průměrnou cenou 4 Kč za 1 kWh vyjde ujetí 100 km s různými elektromobily z testu ADAC.

Suverénně nejdelší dojezd mezi testovanými vozy měla s 451 km Tesla Model X 100D. V závěsu za ní s 429 km byla další Tesla Model 3 Long Range AWD. Poslední zase bylo ryze městské auto Smart Fourfour EQ Passion s dojezdem rovných 100 km. Jelikož víme, kolik elektrického proudu potřebujeme pro nabití baterie do 100 % a známe i reálný dojezd z onoho testu, můžeme při naší průměrné ceně veřejného dobíjení 4 Kč za 1 dodanou kWh snadno vypočítat, za kolik peněz ujedete 100 km. Podobné je to u dobíjení doma, kdy cena 1 kWh vychází v průměru na 2,50 Kč. Aby toho nebylo málo, tak jsme ještě vypočetli cenu za rychlodobíjení při ceně 6 Kč za 1 kWh. Tento výpočet pak můžete porovnat třeba se svým spalovacím autem. Dostanete se na podobnou hodnotu?

Model Elektřina potřebná pro plné dobití Reálný dojezd elektromobilu Cena za ujetých 100 km domácí dobíjení AC Cena za ujetých 100 km veřejné dobíjení AC Cena za ujetých 100 km veřejné rychlé dobíjení DC
Renault Zoe Z.E. Intens (41 kWh) 49,5 kWh 335 km 36,94 Kč 59,10 Kč 88,66 Kč
Hyundai Ioniq Elektro Style 44,1 kWh 270 km 40,83 Kč 65,33 Kč 98,00 Kč
VW e-up! Style 36,7 kWh 220 km 41,70 Kč 66,73 Kč 100,09 Kč
Seat Mii Electric Plus 36,7 kWh 215 km 42,67 Kč 68,28 Kč 102,42 Kč
Mini Cooper SE 37,6 kWh 210 km 44,76 Kč 71,62 Kč 107,43 Kč
BMW i3 (120 Ah) 48,8 kWh 272 km 44,85 Kč 71,76 Kč 107,65 Kč
Kia e-Niro Spirit (64 kWh) 72,3 kWh 398 km 45,41 Kč 72,66 Kč 108,99 Kč
Smart Forfour EQ passion 18,9 kWh 100 km 47,25 Kč 75,60 Kč 113,40 Kč
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 73,9 kWh 390 km 47,37 Kč 75,79 Kč 113,69 Kč
VW ID.3 Pro Performance 1st Max 64,8 kWh 335 km 48,36 Kč 77,37 Kč 116,06 Kč
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend 73,9 kWh 379 km 48,75 Kč 77,99 Kč 116,99 Kč
Tesla Model 3 Standard Range Plus 60,0 kWh 305 km 49,18 Kč 78,69 Kč 118,03 Kč
Opel Ampera-e First 67,4 kWh 342 km 49,27 Kč 78,83 Kč 118,25 Kč
Peugeot e-2008 GT 53,1 kWh 260 km 51,06 Kč 81,69 Kč 122,54 Kč
DS 3 Crossback E-Tense So Chic 55,4 kWh 270 km 51,30 Kč 82,07 Kč 123,11 Kč
Tesla Model 3 Long Range AWD 89,5 kWh 429 km 52,16 Kč 83,45 Kč 125,17 Kč
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 44,5 kWh 201 km 55,35 Kč 88,56 Kč 132,84 Kč
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) 68,4 kWh 300 km 57,00 Kč 91,20 Kč 136,80 Kč
Porsche Taycan 4S Performance Plus 95,2 kWh 400 km 59,50 Kč 95,20 Kč 142,80 Kč
Tesla Model X 100D 108,3 kWh 451 km 60,03 Kč 96,05 Kč 144,08 Kč
Audi e-tron Sportback 55 quattro 96,0 kWh 390 km 61,54 Kč 98,46 Kč 147,69 Kč
Audi e-tron 55 quattro 94,3 kWh 365 km 64,59 Kč 103,34 Kč 155,01 Kč
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 100,8 kWh 366 km 68,85 Kč 110,16 Kč 165,25 Kč
Mercedes EQC 400 AMG Line 93,0 kWh 335 km 69,40 Kč 111,04 Kč 166,57 Kč
Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) 46,9 kWh 167 km 70,21 Kč 112,34 Kč 168,50 Kč
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Jako majitel Zoe chci dodat že to jde i za 0kč, jen umět hledat dobijeci místa, je pravda že jich ubývá. Pak vznikají dobijeci místa kde za paušál /cena parkovneho/dobíjete za dobrý peníz,ovšem musíte mít 22kw nabijecku😜
Milan Štrupl
Milan Štrupl
Mám Octavii na LPG a jezdím za 80-100Kč na 100km. Dojezd mám až 600km s LPG, natankováno za 5minut a kdybych se chtěl rozšoupnout, tak dalších 600km ujedu na plnou benzínovou nádrž - pravda asi tak 3xdráž. Motor Euro5 má už samo o sobě malé emise a jízdou na LPG se ještě snižují na cca 1/3, proti benzínu. Navíc je LPG v zásadě odpad při zpracování ropy - vedlejší produkt, který vzniká a bude vznikat tak jako tak při zpracování ropy třeba na plasty, které se montují do elektromobilů:) Životnost Octavie je bezproblémů 20-25let, takže jezdím asi tak 5x ekologičtěji, než elektromobil. Ten si totiž nese cca 3x větší uhlíkovou zátěž z výroby, než konvenční vozy a tuto "ztrátu" pak pravda stahuje během bezemisního (pokud zavřeme oči nad 50% uhelných elektráren). Problém je, že za životnost baterií při nájezdu 10-15tis km ročně, což je kolik tak najede 80% lidí, ani bezemisní provoz elektromobilu nevyrovná uhlíkovou zátěž z výroby - to by musely baterie vydržet asi tak 20-25let (ve srovnáním mého auta na LPG tak 60let), což je SCI-FI.... Suma sumárum - je už dnes prokázané, že v rukou cca 80% uživatelů je elektromobil naprosto neekologický (extrémně pak v rukou těch, co si ho pořizují jen jako kabelku na nákupy) a jen cca 20% lidí, kteří najezdí víc jak 20tis km ročně, by si ho měli pořídit, aby chránili přírodu - ti u kterých by ekologický opravdu bylo ale bohužel zase mají problém s mizerným dojezdem - moc totiž jezdí:) To co dělá EU a státy je naprostá absurdita a elektromobily v žádném případě globální emise NESNÍŽÍ - ty se papírově sníží jen v EU, zatímco jinde na světě naopak výrazně vzrostou, až nás ten nesmysl donutí kupovat, což je otázka pár let. Nechuť lidí ty křápy kupovat je paradoxně to jediné, co globální klima chrání před ještě větší devastací bezmozky z Bruselu. A když se vrátíme k dřevu - na dovoz dřeva z Latinské Ameriky a Afriky by měla EU vyhlásit embargo, dokud nezačnou hospodařit tak, že to co vykácí zase zalesní...
franas
franas
Čili je ta cena srovnatelná se spalovákem za cenu paliv bez spotřební daně, která na EV zatim neni..
Jan Danhelka
Jan Danhelka
Mě spíš zajímá celkové TCO pro ujetých 150 000km a např. 5 let provozu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze