Pokud jde o spotřebu elektrické energie, rozhodujícím faktorem není jen efektivita využití elektromotoru vozidla a dojezd, ale i to, kolik elektrického proudu ztratíte při dobíjení vozu do 100 % na domácím wallboxu. A přesně na to se podíval německý autoklub ADAC ve svém EcoTestu. Tyto ztráty znamenají pro spotřebitele částku, kterou vynaloží navíc. Je to něco, jako vylít při tankování benzínu pár litrů mimo nádrž.
Ekonomická ztráta se pohybuje je mezi 3,3 až 36,3 Kč
Testování probíhalo na wallboxu s výkonem 22 kW (AC) a při stálé teplotě 23 °C. Největším žroutem z tohoto pohledu je Tesla Model 3 verze Long Range AWD s 14,5 kWh navíc, což při kWh za 2,50 Kč vyjde na 36,25 Kč navíc za jedno dobití do plného stavu. Opačný výsledek má smart Forfour EQ passion s energetickou ztrátou 1,3 kWh, což při ceně 2,50 Kč za kWh vychází na 3,25 Kč při jednom dobití do plna.
Model |
Reálná kapacita baterie v kWh |
Elektřina potřebná pro plné dobití v kWh |
Elektrická ztráta při dobíjení v kWh |
smart Forfour EQ passion |
17,6 |
18,9 |
+1,3 |
Seat Mii Electric Plus |
32,3 |
36,7 |
+4,4 |
VW e-up! Style |
32,3 |
36,7 |
+4,4 |
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) |
40,0 |
44,5 |
+4,5 |
Hyundai Ioniq Elektro Style |
38,3 |
44,1 |
+4,8 |
Peugeot e-2008 GT |
47,5 |
53,1 |
+5,6 |
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) |
62,0 |
68,4 |
+6,4 |
VW ID.3 Pro Performance 1st Max |
58,0 |
64,8 |
+6,8 |
Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) |
40,0 |
46,9 |
+6,9 |
Tesla Model 3 Standard Range Plus |
53,0 |
60,0 |
+7,0 |
Opel Ampera-e First |
60,0 |
67,4 |
+7,4 |
DS 3 Crossback E-Tense So Chic |
47,5 |
55,4 |
+7,9 |
Tesla Model X 100D |
100,0 |
108,3 |
+8,3 |
Kia e-Niro Spirit (64 kWh) |
64,0 |
72,3 |
+8,3 |
Renault Zoe Z.E. Intens (41 kWh) |
41,0 |
49,5 |
+8,5 |
Mini Cooper SE |
28,9 |
37,6 |
+8,7 |
Audi e-tron Sportback 55 quattro |
86,5 |
96,0 |
+9,5 |
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit |
64,0 |
73,9 |
+9,9 |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend |
64,0 |
73,9 |
+9,9 |
Audi e-tron 55 quattro |
83,6 |
94,3 |
+10,7 |
Jaguar i-Pace EV400 S AWD |
90,0 |
100,8 |
+10,8 |
BMW i3 (120 Ah) |
37,9 |
48,8 |
+10,9 |
Porsche Taycan 4S Performance Plus |
83,7 |
95,2 |
+11,5 |
Mercedes EQC 400 AMG Line |
80,0 |
93,0 |
+13,0 |
Tesla Model 3 Long Range AWD |
75,0 |
89,5 |
+14,5 |
PS: zpátky k tématu - Tesla opět nezklamala, zase nejhorší... technologická modla v lecčems připomíná Apple, draze vykoupený marketing se spoustou naivních, z vlastního přesvědčení užitečných hlupáků, co jí zdarma vyzdvihují do nebes :-)