Jaké jsou podle ADAC ztráty z nabíjení u jednotlivých modelů?

11
Jaké jsou podle ADAC ztráty z nabíjení u jednotlivých modelů?
Fotografie: renault.com
  • Tesla Model 3 Long Range má největší ztrátu
  • Nejefektivnější je smart Fourfour EQ passion

Pokud jde o spotřebu elektrické energie, rozhodujícím faktorem není jen efektivita využití elektromotoru vozidla a dojezd, ale i to, kolik elektrického proudu ztratíte při dobíjení vozu do 100 % na domácím wallboxu. A přesně na to se podíval německý autoklub ADAC ve svém EcoTestu. Tyto ztráty znamenají pro spotřebitele částku, kterou vynaloží navíc. Je to něco, jako vylít při tankování benzínu pár litrů mimo nádrž.

Ekonomická ztráta se pohybuje je mezi 3,3 až 36,3 Kč

Testování probíhalo na wallboxu s výkonem 22 kW (AC) a při stálé teplotě 23 °C. Největším žroutem z tohoto pohledu je Tesla Model 3 verze Long Range AWD s 14,5 kWh navíc, což při kWh za 2,50 Kč vyjde na 36,25 Kč navíc za jedno dobití do plného stavu. Opačný výsledek má smart Forfour EQ passion s energetickou ztrátou 1,3 kWh, což při ceně 2,50 Kč za kWh vychází na 3,25 Kč při jednom dobití do plna.

Model Reálná kapacita baterie v kWh Elektřina potřebná pro plné dobití v kWh Elektrická ztráta při dobíjení v kWh
smart Forfour EQ passion 17,6 18,9 +1,3
Seat Mii Electric Plus 32,3 36,7 +4,4
VW e-up! Style 32,3 36,7 +4,4
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) 40,0 44,5 +4,5
Hyundai Ioniq Elektro Style 38,3 44,1 +4,8
Peugeot e-2008 GT 47,5 53,1 +5,6
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) 62,0 68,4 +6,4
VW ID.3 Pro Performance 1st Max 58,0 64,8 +6,8
Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh) 40,0 46,9 +6,9
Tesla Model 3 Standard Range Plus 53,0 60,0 +7,0
Opel Ampera-e First 60,0 67,4 +7,4
DS 3 Crossback E-Tense So Chic 47,5 55,4 +7,9
Tesla Model X 100D 100,0 108,3 +8,3
Kia e-Niro Spirit (64 kWh) 64,0 72,3 +8,3
Renault Zoe Z.E. Intens (41 kWh) 41,0 49,5 +8,5
Mini Cooper SE 28,9 37,6 +8,7
Audi e-tron Sportback 55 quattro 86,5 96,0 +9,5
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit 64,0 73,9 +9,9
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend 64,0 73,9 +9,9
Audi e-tron 55 quattro 83,6 94,3 +10,7
Jaguar i-Pace EV400 S AWD 90,0 100,8 +10,8
BMW i3 (120 Ah) 37,9 48,8 +10,9
Porsche Taycan 4S Performance Plus 83,7 95,2 +11,5
Mercedes EQC 400 AMG Line 80,0 93,0 +13,0
Tesla Model 3 Long Range AWD 75,0 89,5 +14,5
Diskuze ke článku
Evolt
Evolt
Nemůže to být kvůli tomu, že Tesla Model 3 využívá část nabíjecího výkonu k vyhřívání baterie?
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 13. 1. 23:18
Reálné ztráty jsou 10 - 12%, pokud nabíjení nenapájí ještě něco jiného. To dělá asi 5 Kč/100 km. Skoro 2 dcl benzínu.
Jiri Cerny
Jiri Cerny
Podle PRE je 1kWh u stojanu za 8,-Kč, tak počítejte s touto cenou.....
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Vy (redakce) jste opravdu vtipní, jak si vybíráte stále extrémy a poukazujete na okrajové záležitosti nikoliv na průměrné hodnoty... když dobíjíte, tak vždy za nejnižší možnou cenu na trhu kterou neprostá většina republiky nedostane... když srovnáváte s konkurencí, tak tam pro změnu uvádíte nejhorší možné parametry. Když jde o dojezdy, tak urážíte neprostatické řidiče co nemusí každé dvě hodiny stavět na půlhodinovou pauzičku na kafe a oběd atd. Zkuste místo vyzobávání operovat pro změnu někdy s reálnými čísly z praxe, ne s minoritními možnostmi takřka laboratorních podmínek. Majitel EV jako já se pak cítí podveden tím jak elektromobilitu prezentujete a na vaší pseudorealitu nelze při sebelepší snaze nelze dosáhnout (nedejbože kdyby si na vaší radu a osvětu někdo s nerálným očekáváním na EV koupil a pak vám to chtěl spravedlivě omlátit o hlavu)

PS: zpátky k tématu - Tesla opět nezklamala, zase nejhorší... technologická modla v lecčems připomíná Apple, draze vykoupený marketing se spoustou naivních, z vlastního přesvědčení užitečných hlupáků, co jí zdarma vyzdvihují do nebes :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze