U elektromobilů je hlavně v zimě potřeba, aby byl dojezd vozu co nejvyšší a spotřeba co nejnižší. Jenže jak toho dosáhnout bez různých úsporných jízdních režimů? S novým řešením přichází firma ZF, která se rozhodla pro vývoj vyhřívaného bezpečnostního pásu. O netradiční novince píše electrive.com. Jak se zdá, nápad má velký potenciál. Vyhřívaný bezpečnostní pás umožňuje řidičům elektromobilů snížit spotřebu energie v rámci vytápění. Záměrem firmy ZF je, aby byl řidič v teple a současně nemusel zapínat klasickou ventilaci. Nový prvek výbavy by mohl najít velké využití hlavně na krátkých cestách, kdy je ohřev vzduchu v klimatizační jednotce velmi neefektivní.
Systém vyhřívání může prodloužit dojezd vozu až o 15 procent a celá technologie funguje na základě integrovaného elektrického vodiče do pásu. Kontaktní prvky pro elektrické topné okruhy jsou umístěny tak, aby nerušily chod a zatahování pásu. Při příkonu 70 W se pás dokáže zahřát na teplotu mezi 35 až 40 stupni Celsia. Výrobce také zdůrazňuje, že všechny relevantní vlastnosti bezpečnostních pásů zůstávají zachovány. Nikdo proto nemusí mít obavy, že by v případě nehody hrozilo zranění.