Rodina elektrických skútrů SEAT Mó se rozrostla. Nově povozí i teenagery

1
Rodina elektrických skútrů SEAT Mó se rozrostla. Nově povozí i teenagery
Fotografie: Seat
  • V nabídce SEATu jsou už tři elektrická jednostopá vozidla
  • Novinka míří k silniční mobilitě nejmladší generace motoristů

Zatímco elektrická koloběžka SEAT Mó 65 není žádnou novinkou a k mání je i v Česku, nově se do nabídky dostávají i dospělé elektrické skútry (angličtina má pro elektrickou koloběžku i skútr stejné slovo scooter, proto se v originální tiskové zprávě hovoří o třech skútrech). V Česku si je zatím nekoupíte, ale například v Německu už se octl v nabídce SEAT Mó 125, a to dokonce ve dvou výkonových verzích. Jeho cena začíná na 7 200 eurech (172 800 Kč) a číslo 125 samozřejmě neznamená zdvihový objem motoru, ale krátkodobý výkon až 16 k (sportovnější verze Performance) odpovídající benzinovým stopětadvacítkám.

Nápaditý design pracuje s kontrastem kružnic a hran, výsledek je velice působivý

Podobnou logiku je třeba hledat i v označení novinky SEAT Mó 50. Konstrukčně téměř shodný skútr se stejnou vyjímatelnou Li-ion baterií o kapacitě 5,6 kWh má slabší motor o krátkodobém výkonu 10 k (trvalém 5,5 k) a nejvyšší rychlost 45 km/h. Díky tomu jej mohou vodit řidiči od 15 let, v některých zemích dokonce od 14 let. Vybaven je úložným prostorem pro dvě přílby, dvěma USB a dokonce i konektivitou se základními telematickými funkcemi. Používá konvenčním přední teleskopickou vidlici a zadní letmo zavěšené kolo s integrovaným elektromotorem. Tedy řešení, které zvyšuje neodpruženou hmotu, ovšem zlevňuje a zjednodušuje konstrukci plus servis, protože se obejde bez sekundárního převodu. Nečekaně velkorysé jsou brzdy; kromě rekuperačního brzdění má každé kolo k dispozici hydraulickou brzdu s větraným kotoučem.

Designově řešený skútr uveze dvě osoby a díky nižší maximální rychlosti nabízí na stejnou baterii mnohem větší normovaný dojezd; konkrétně až 172 km v Eco režimu oproti 137 km u Mó 125. K mání jsou celkem tři režimy, kromě Eco ještě City a Sport. V posledně jmenovaném se zlepší zrychlení 0–45 km/h na 3,8 s. K dispozici je i zpátečka pro snazší manévrování s relativně těžkým vozidlem. 40kg baterii rozdělenou do dvou modulů lze nabíjet buď klasicky připojením konektoru, nebo doma ze zásuvky. V takovém případě trvá nabíjení 6–8 hodin. Padesátka vstupuje na trh právě nyní, Česko si ale zatím počká.

Diskuze ke článku
Miroslav Brabec
Miroslav Brabec
Naposledy upraveno: 16. 1. 2023 13:55
Maximální rychlost té 125 jsem nenašel ani v článku ani na webu - mají ji tam jako správní ubožáci schovanou, protože asi stojí za prd.
Jinak kvůli maximálce 45 km/hod si můžu koupit i elektrokoloběžku a neotravovat se s předraženým skůtrem. Moc nechápu, že takovou trapnost ještě nabízejí.

edit: Tak už jsem jí našel.
Top Speed Mo performance 99 km/h a normální mo jen 95 km/hod.
Tudíž si to za tu cenu mohou strčit někam, protože na polovině kapacity to určitě nedá ani 80 km/hod. Honda PCX 125 se vejde s rezervou pod 100k Kč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze