WOW 775
test

WOW 775

Skútr s duší Itálie

WOW 775 není dalším anonymním skútrem z pásové výroby, ale výsledek ryzí italské kreativity. Baterie nejsou tam, kde byste je čekali – místo pod sedlem visí z boku jako stylové brašny. Díky tomu vznikl jeden z největších úložných prostorů ve své třídě. K tomu přidejte výrazný design, příjemnou dynamiku a typickou italskou osobitost, a máte městský stroj, který nehraje podle pravidel – a právě proto baví.

Značka WOW je mladá, ale ambiciózní – vznikla v roce 2019 v italském Lazzate, tedy nedaleko Milána. Italský původ je na ní znát ve všem od designu až po důraz na styl a typickou italskou osobitost. Na rozdíl od řady jiných značek si výrobu drží doma, a tím si buduje image kvalitní a spolehlivé alternativy ke známějším jménům. Modely 774 a 775 jsou jejich dosavadním vrcholem a zacílené jsou hlavně na městské jezdce, kteří ale nechtějí dělat kompromisy.

WOW 775 - skútr s duší Itálie

Tabulka specifikací elektrického skútru WOW 775

Výkon nominální 4 kW, peak 5 kW
Maximální rychlost 85 km/h
Akcelerace 0–50 km/h < 5,0 s
Baterie a nabíjení 2× 72 V 44 Ah 6,3 kWh, 4–5 hodin
Dojezd 60 až 95 km
Hmotnost 113 kg
Kola 16" vpředu i vzadu
Cena <119 000 Kč

Design s italským rukopisem

WOW 775 dává na první pohled jasně najevo, že na vzhledu záleží. Má čisté a elegantní linie, moderní LED světla a celkově působí dospěleji než většina čínských konkurentů. Při pohledu zepředu má takový retrofuturistický šmrnc, který je ve městě nepřehlédnutelný.

Hodně mě potěšilo, že si designéři dali záležet i na praktičnosti a opět v tom vidím trošku italského ducha – baterie jsou mimo úložný prostor, zavěšené na místě, kde jsou obvykle brašny, takže pod sedlem máte plnohodnotných 50 litrů úložného prostoru. Tohle je dospělý stroj i pro někoho, kdo nechce být jen městským poslíčkem, ale zároveň otevírá možnost pro využívání v kurýrní přepravě, bez velkých nutností přestaveb a nástaveb. Jediné, nad čím jsem se pousmál, bylo, že skútr by se dal využívat i pro rozvoz jídla, nikoli ale pizzy, což je u italského skútru paradox.

Ovládací prvky

Všechny ovládací prvky jsou tam, kde byste je intuitivně čekali. Zaujalo mě samostatné tlačítko pro rekuperaci – když ji chcete využít, stačí stisknout tlačítko a je to, žádné střídání úrovní a podobně. Na pravé ruce pak máte volbu jízdních režimů: Eco, City a Sport. A musím říct, že přepínání funguje rychle a je rozdíl cítit.

Funkce

U skútru v této cenové hladině už čekáte víc než jen „jede to dopředu a dozadu“. WOW 775 má zpátečku, USB port pro mobil, digitální přístrojovku a samozřejmě možnost vyndat baterie a nabíjet je doma. Bezklíčové startování je pak příjemná vychytávka, na kterou si zvyknete rychle.

Baterie

Skútr používá dvě baterie, obě mají 44 Ah a napětí 72 V – dohromady to dává zhruba 6,3 kWh a výrobce uvádí dojezd 95 km. Každá baterie váží 10 kg, takže přenášení do bytu nebo do kanceláře zvládne téměř každý. Baterie jsou navíc chráněné hliníkovým pouzdrem, takže přežijí i trochu nešetrné zacházení. Nabíjení baterií je navíc možné provádět jak přímo na skútru, jednotlivě, tak i v bytě nebo kanceláři pomocí elegantní dokovací stanice (cca 5 hodin).

Motor

Pohon obstarává řemenem poháněný elektromotor uložený v kyvné vidlici, což je chytré řešení. Nominální výkon je 4 kW, špičkově zvládne 5 kW. Maximálka 85 km/h sice nevypadá na papíře nijak zázračně, ale ve městě a na příměstských výpadech bohatě stačí. Navíc skútr působí celkově živěji než číselné hodnoty napovídají – hlavně díky pružné reakci na plyn v režimu Sport.

Jízdní vlastnosti

16" kola dělají hodně. Opravdu hodně. Skútr je stabilní i při vyšší rychlosti, nezalekne se dlažby, kolejí ani městských výmolů. Je to jak pohodlnější, tak bezpečnější. Přední a zadní kotoučové brzdy s průměrem 220 mm pak brzdí spolehlivě a plynule i díky propojenému brzdovému systému CBS. Chybí sice ABS, ale u tak lehkého skútru to ničemu nevadí, navíc to zkracuje brzdnou dráhu, což se ve městě občas hodí více než zbytečně chytré systémy, které se montují do řízení, když je to nejméně vhodné, jen opatrně za deště.

A protože je skútr homologovaný pro dvě osoby, můžete v klidu vzít spolujezdce. Díky řemenovému pohonu je jízda naprosto tichoučká. Maličko jsem se bál, jakým způsobem se na jízdních vlastnostech projeví výše umístěné těžiště, kvůli nestandardnímu umístění baterií, a překvapilo mě ale, že to nejde ani rozeznat. Jako takovou zajímavost jsem si poznamenal, že zrcátka jsou dobře umístěna a dobře se do nich kouká. Připomínala mi ta ze starých Mini Cooperů.

Za zapůjčení elektrického skútru WOW 775 děkujeme společnosti E-Skoot.cz, kde si ho můžete pořídit za 119 000 Kč. E-Skoot dále nabízí záruční i pozáruční servis, pravidelné prohlídky, náhradní díly skladem a možnost předváděcích jízd všech modelů.

Závěr

WOW 775 mě mile překvapil, ale i přes to z něj mám smíšené pocity. Čekal jsem spíš designovku pro nenáročné městské jezdce, ale dostal jsem promyšlený a dospělý skútr, který má styl, výkon a dobré jízdní vlastnosti. Samozřejmě, není to stroj pro dálniční přesuny, ale pro každodenní dojíždění nebo víkendové pojezdy kolem města je to víc než solidní volba. Navíc – kdo by nechtěl mít doma kus moderní Itálie? Na výběr máte ze čtyř barev a skútr spadá do kategorie A1/B, v případě 774 jde o kategorii AM. Pořizovací cena těchto městských elegánů začíná těsně pod hranicí 100 000 korun.

Foto: Jiří Paroubek, fDrive.cz

Klady
  • obrovský úložný prostor
  • chytře řešené umístění baterií
Zápory
  • zpracování a kvalita materiálů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze