Seat Leon FR
test

Seat Leon FR

Zaostřeno na technologie
1
  • Centrem dění je 8palcový dotykový displej s trojicí ovládacích tlačítek
  • Na své si přijdou všichni díky podpoře CarPlay, Android Auto a MirrorLink
  • Benzinová čtrnáctistovka s výkonem 150 koní umí vypínat dva válce
  • S lehkou nohou můžete jezdit i pod pět litrů na sto

Tak schválně, uhodli byste, jaká automobilka má v průměru nejmladší zákazníky? Pokud nevíte, nevadí. Model s názvem Leon od držitele tohoto titulu, SEATu, jsem si vzali na paškál, abychom zjistili, čím SEAT mladé tolik přitahuje, a samozřejmě jsme se podívali na technologie, kterými si jej můžete vybavit.

K testu jsme dostali SEAT Leon v provedení FR. Kochat jsme se tedy mohli sportovními nárazníky a v interiéru byla sportovnější sedadla s logem FR. Na první pohled se mi líbí ostřejší rysy, kterých si dobře všimnete například na zrcátkách. Zaujme designová linka LED světlometů a celý design hezky umocňují pěkná 18palcová kola o rozměrech 225/40.

Chytré systémy a funkce: základních osm palců

V maličkostech je síla. Leon vám nenabídne žádné technologické terno, ale základ, který se vám na cestách bude hodit. Základ, který funguje dobře a intuitivně.

Seat Leon FR – zaostřeno na technologie

Základ tvoří 8palcový dotykový displej, vedle kterého najdete jen trojici tlačítek. Jedno slouží pro návrat na hlavní obrazovku, druhé pro vstup do rozhraní Full Link a třetím zesilujete hlasitost přehrávané hudby. Pod název Full Link ukrývá vůz podporu pro CarPlay, Android Auto a MirrorLink.

Celý systém komunikuje kompletně v češtině, a to včetně hlasového ovládání. Na základní obrazovce najdete aplikace Rádio, Média, Full Link, Obrázky, Telefon, Vozidlo, Zvuk a Nastavení. Většinu položek není asi nutné detailně popisovat. V sekci Vozidlo si můžete upravit jednotlivé jízdní módy dle vašich preferencí.

Za navigaci Standard zaplatíte 28 200 Kč. Cena zahrnuje:

  • 8" barevný dotykový displej
  • podpora přehrávání MP3/WMA
  • 2× USB + 2× slot na SD kartu
  • handsfree Bluetooth
  • 8 reproduktorů
  • hlasové ovládání
  • AUX (analogový zvukový vstup)
Jednoduchému a minimalistickému provedení ve spojení se svěží grafikou a intuitivním ovládáním se nedá moc vytknout.

Varianta navigace Plus stojí 44 900 Kč. Navíc dostanete podporu systému Full Link, který si můžete objednat i samostatně, úložiště o velikosti 10 GB pro vaše data a také barevný displej palubního počítače.

Infotainment se nám líbil, je však pravda, že trošičku rychlejší reakce by mu neuškodily. Jednoduchému a minimalistickému provedení ve spojení se svěží grafikou a intuitivním ovládáním se nedá moc vytknout.

Displej mezi budíky zobrazuje data, na která jste zvyklí. Jde o dojezd, spotřebu, teplotu oleje, seznam aktivovaných asistentů, informace o přehrávané skladbě nebo vaše kontakty z telefonu, tedy o prakticky totožné informace, které znáte z koncernových vozidel, jen zabalené do jiného designového kabátu.

Chválím prostor pro umístění chytrého telefonu, kde můžete i bezdrátově nabíjet. Tento prostor je nakloněn tak, že se vám nestane, že si váš smartphone při cestě na dovolenou udělá sám takovou malou dovolenou po vašem vozidle.

Interiér: ani rodiny se nezalekne

Jednoduchý koncernový interiér si odvede své. Určitě najdete i atraktivnější provedení, ale ten v Leonu vás neurazí. Plasty nejsou měkčené jen v místě, kde si opíráte vaše pravé koleno. Ve středovém tunelu najdete dostatek odkládacích přihrádek pro různorodé předměty, ať už jde o mince, parkovací karty či klíče. A kdyby vám schránky nestačily, pak si můžete do Leona objednat další dvě, které se nachází pod sedáky předních sedadel.

Pozici za volantem si najdete jak pokud upřednostňujete drhnutí vaším pozadím po silnici, tak i pokud se chcete vaším čírem dotýkat stropu. Zavazadlový prostor pojme až 380 litrů a nakonfigurovat si můžete i dojezdovou rezervu.

Interiér nabízí dostatek prostoru i pro celou rodinu. Jen záleží, jak velkou ji máte, popřípadě kolik zavazadel potřebujete na rodinné výlety vozit.

Asistenční prvky: naprosto dostačující nabídka

Pokud někde nejsou výrazné rozdíly, ať už dáváte za vůz půl milionu nebo miliony čtyři, pak to jsou asistenční prvky. Parkovací senzory se zadní kamerou, adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění, hlídání jízdního pruhu, asistent rozjedu do kopce, rozpoznávání dopravních značek nebo bezklíčový vstup – to vše v Leonu můžete mít.

Technika a spotřeba: dvouválec vs. čtyřválec

Pod kapotou SEATu Leon FR budete mít vždycky čtyřválec. Jde jen o to, jaký si vyberete.

Dostupné motorizace

Varianta 125koňová 150koňová 180koňová
Obsah 1.4 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI
Točivý moment 200 Nm 250 Nm 250 Nm
Převodovka manuální (6st.) / DSG (7st.) manuální (6st.) / DSG (7st.) manuální (6st.) / DSG (7st.)
Ostatní - Systém ACT -

Námi testovaná varianta měla pod kapotou čtrnáctistovku s výkonem 150 koní a systémem ACT. Výkon jsme posílali přes šestistupňovou manuální převodovku na přední kola.

ACT (Active Cylinder Technology) umožňuje deaktivaci dvou válců při malém využívání plynového pedálu. V tu chvíli vás pohánějí dva válce, a to klidně i na dálnici. Poznáte to tak, že se na displeji mezi budíky rozsvítí nápis „2 – válcový režim“. Přispět by to mělo k lepší spotřebě. Zda tomu tak skutečně je, toť otázka.

Přiznáme se, že Leona jsme nikterak nehonili. Dálnici jsme projížděli maximální rychlostí 110 km/h. Po více jak 400 kilometrech nám palubní počítač ukazoval spotřebu 4,8 litrů na sto kilometrů. Jak moc se na tom podepisuje vypínání válců, si netroufáme říci. Jen je to ukázka, že když chcete, jde s Leonem jezdit i úsporně.

Pro výkon si musíte sáhnout do otáček, kam se Leon rád občas podívá. Manuální převodovka má příjemný a hladký chod a podvozek je na sportovní režim ochotný vymlít všechny díry, jen aby neztratil kontakt s vozovkou. Celkově Leon funguje výborně a jen těžko hledáme nějaké chyby. Možná snad předsudky, o kterých jsme psali i v testu Volkswagenu Amarok.

Zhodnocení

Testovaný vůz vás vyjde na zhruba 650 tisíc korun, což na první pohled není málo. Na druhou stranu máte k dispozici celou plejádu jízdních asistentů, příplatková kola, nadstandardní lak a samozřejmě i infotainment. O mnoho lépe si Leona ani nakonfigurovat nemůžete. Za zmíněnou částku tak máte plnohodnotného a po jízdní stránce velmi příjemného společníka na čtyřech kolech. Pokud by vám dostačoval základ, pak za motorizaci 1,4 TSI dáte 487 900 Kč.

Diskuze ke článku
Lukáš Plojhar
Lukáš Plojhar
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli auto bylo v originálním stavu nebo kódováno přes OBD. Mám stejný ročník, motorizaci i výbavu a záložku "Informace Sport" ukazující tlak turba, přetížení G a aktuální výkon v kW nemám. V Seatu tvrdí, že v této motorizaci vůbec tato funkce není. Chtěl bych se tedy dotázat, jaktože ji Leon FR v tomto článku má.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze