Volkswagen Amarok
test

Volkswagen Amarok

Zaostřeno na technologie
2
  • Na 6,33palcovém displeji je k dispozici nejen Apple CarPlay, ale také Car-Net
  • Používat můžete i aplikaci na vašem chytrém telefonu
  • V interiéru lze mít vyhřívaná kožená sedadla a nechybí ani dvouzónová klimatizace
  • Zapřáhnout můžete náklad až o hmotnosti 3,5 tuny

Předsudky jsou součástí našeho života, ať se týkají lidí, společností nebo třeba automobilů. Po týdenním sžívání s Volkswagenem Amarok jsme tento test zaměřený na chytré technologie nemohli začít jinak. Co myslíte, může být svalovec i chytrý? Uvidíme.

Nejčastěji se mne lidé ptali na spotřebu. Ano, rozumím tomu, že spotřeba je velký zásah do rozpočtu každého z nás, ale pokud si pořídím auto, které utáhne až 3,5 tuny, tak musím respektovat, že si třeba i deset litrů nafty vezme. Lidé mi také říkali, že se jim takové auto sice líbí, ale oni chtějí moderní funkce, a ty jim takový pracant nenabídne. Velký omyl.

Chytré systémy a funkce: i svalovec může být chytrý

Středobodem infotainmentu je nikterak 6,33palcový dotykový displej. To, co mu chybí do velikosti, však dohání jinak. Do jisté míry jde o takový automobilový iPhone SE , tedy výkon a chytré aplikace v malém balení.

Volkswagen Amarok – zaostřeno na technologie

Přeskočím obvyklé hodnocení rádia, párování telefonu přes Bluetooth, navigace nebo přehrávání hudby přes váš telefon a rovnou se posuneme dále. Infotainment lze spojit pomocí vašeho telefonu s internetem, popřípadě využít CarStick. Jde o zařízení podobné USB flash disku, které automobil připojí na internet. Amarok disponuje balíčkem Car-Net Basic a Guide and Inform, který máte předplacený na tři roky. Mimo jiné vám zaručí doživotně aktualizované mapové podklady a také nabízí následující:

  • dopravní informace online
  • import cílových destinací
  • vyhledávání zvláštních cílů
  • vyhledávaní čerpací stanice
  • čtení zpráv
  • informace o počasí

Amarok dostal také podporu CarPlay a potěší vás i hlasové ovládání, které rozumí češtině. Zpátky však ke Car-Net. K této službě se můžete přihlásit i pomocí webového rozhraní a vyplnit si adresu, kde bydlíte nebo kde máte kancelář, a celkově si nastavit vše podle vašeho gusta. Pod účtem můžete mít spárováno i více automobilů. Nejvíce úkonů však stejně budete provádět přes chytrý telefon.

Před volantem najdete klasické budíky a malý displej mezi nimi. Displej promítá klasiku, kterou jistě znáte: údaje o spotřebě, dojezdu, rychlosti či přehrávané hudbě a také navigační pokyny.

Využívat můžete i aplikaci, která si umí sáhnout s vaším svolením do vašeho elektronického kalendáře. Pokud vyplníte místo vaší nacházející schůzky, pak pomocí jednoho kliknutí lze adresu odeslat do auta a vyrazit. Přehled máte o jízdních datech i o tom, zda je auto zamčené, kde se nachází a podobně. Spárovat s aplikací a autem si můžete též vaše kontakty. Jestliže chcete aplikaci využívat, raději mějte auto neustále připojené na internet přes CarStick.

Interiér: Opravdu potřebujete více?

Volkswagen Amarok vám rád zahřeje záda pomocí vyhřívané kožené sedačky a ušetří nějakou tu fyzickou energii, protože sedačky jsou elektronicky nastavitelné. Každý ze dvou cestujících si může nastavit svojí ideální teplotu na dvouzónové klimatizaci.

Multifunkční volant se postará o řidičovo maximální soustředění na dění před vozidlem. V případě pracovních aut už dávno nejde o pouhé svalovce, kteří nemají nikterak dobrou výbavu a na nic jiného než na tahání dřeva z lesa či vyprošťování sousedů ze škarpy se nehodí. Kdepak!

Palubní deska je vyrobená z tvrdých plastů, ale nikde nic neskřípe. Cílová skupina zákazníků stejně bude koukat na jiné, smysluplnější věci. Nejspíše je nebude trápit ani to, že na zadních sedadlech není tolik prostoru, kolik byste čekali.

Asistenční prvky: u Amaroka je oceníte

Volkswagen Amarok má na šířku 2 228 mm, na délku 5 254 a na výšku 1 834 milimetrů. I majitelé Touaregů koukají, jak velké auto Amarok ve skutečnosti ztělesňuje.

A právě kvůli rozměrům oceníte při couvání parkovací kameru nebo parkovací senzory, které jsou jak vpředu, tak vzadu. Hodí se i tempomat. Multikolizní brzda a další systémy typu ESP a podobně jsou dnes samozřejmostí.

Nevím kolik v posilovně na bench dáváte vy, ale vím že Amarok na kouli zvládne až 3,5 tuny.

U Amaroka si můžete uzamknout diferenciál a udělat si tak permanentní pohon všech kol, stejně tak jako lze aktivovat off-road režim. Ten změní citlivost plynového pedálu, upraví nastavení stabilizačního systému i ABS a také aktivuje asistenta pro sjíždění z kopce. A když už jsme u těch terénních schopností, tak brodivost činí rovných 50 centimetrů. Na cestu vám může Amarok posvítit bi-xenonovými světlomety.

Technika a spotřeba: Upsizing? Opravdu?

Volkswagen Amarok jako jeden z mála modelů prošel upsizingem, což bylo ještě pár měsíců zpět něco nevídaného. Místo čtyřválce tedy dostal šestiválec ve dvou výkonových provedeních. Můžete mít 204 koní, anebo námi testovanou verzi s ještě o 20 koňmi navíc. Motor spaluje naftu z 80litrové nádrže a o pohon se stará osmistupňová převodovka DSG, která výkon posílá na všechna čtyři kola.

Věřte nebo ne: když pojedete rychlostní tahy, budete zrychlovat plynule, dobře předvídat a při vjezdu do vesnice nebrzdit, nýbrž včas pouštět plynový pedál, pak se dá jezdit za 7,5 litrů. Pokud se na všechno vykašlete, tak počítejte se spotřebou okolo 9 až 10 litrů. Ve městě Amarok nežere chodníky kolem silnice. V klidu se bez nákladu dá jezdit pod 12 litrů.

A jak velké svaly Amarok má? Nevím kolik v posilovně na bench dáváte vy, ale vím že Amarok na kouli zvládne až 3,5 tuny. Korba má plochu 2,52 m2 a vejde se na ni i europaleta.

Volkswagen Amarok můžete mít ve třech variantách: Comfortline, Highline a Aventura. Například chromované nástupní trubky dostanete ve výbavě Aventura zdarma (v základní výbavě jsou za příplatek 14 597 Kč), stejně jako navigaci Discover Media, která byla v našem voze (příplatek v Comfortline činí 38 840 Kč). Naopak multifunkční volant bez pádel ve výbavě Aventura nedostanete – tam bude vždy pouze s pádly. Za parkovací senzory a kameru si pak ve výbavě Comfortline musíte zaplatit. Ve dvou ostatních je standardně přítomna jak parkovací kamera, tak i senzory.

Hodnocení: chytří svalovci nevymřeli

Volkswagen Amarok ukazuje, že ryze účelové auto dnes může nabídnout po technologické a výbavové stránce stejný komfort jako auto střední třídy, ovšem s tím benefitem, že odvezete prakticky vše, na co si vzpomenete.

DoubleCab Comfortline DoubleCab Highline DoubleCab Aventura
Cena s DPH 1 015 645 Kč 1 163 621 Kč 1 429 561 Kč

Galerie: ukaž svaly

Diskuze ke článku
Tomi
Tak jsem si početl, jaký je to super ajfoun na kolečkách. Ale jaký to je auto, jsem se nedozvěděl. 4x4 je trvalé, nebo přiřaditelné? Ta uzávěrka, ta je mezinápravová, nebo jen vzadu? Atdatd. Terénní auto nedělá ajfoun a kamera v nárazníku, ale podvozek!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze