Range Rover Evoque
test

Range Rover Evoque

Zaostřeno na technologie
  • Range Rover Evoque Convertible není levný, nenabídne mnoho prostoru a prakticky nemá moc čím překvapit, ale přesto má své jedinečné kouzlo
  • K dispozici je vždy s automatickou převodovkou, pohonem všech kol a ve dvou naftových a jedné benzinové motorizaci
  • InControl Touch Pro běží na 10,2palcovém displeji, budíky pak svírají TFT displej o velikosti pěti palců
  • K dispozici je široká škála chytrých asistentů nejenom na silnici, ale také do terénu

Range Rover nedávno představil model Velar a jedním z modelů, které ukázal před ním, byl Range Rover Evoque Convertible, který tak trochu rozděloval veřejnost. SUV kabriolet na zadních sedadlech nenabídne mnoho prostoru a ačkoli kufr nepatří mezi nejmenší, není k němu špatný přístup. Jenomže automobilka moc dobře věděla, proč tento model vyrábí. A jak se tak říká, každý produkt má své zákazníky. Evoque je další z řady vozů typu „buď se vám líbí velmi, nebo vůbec“. Bez ohledu na to, do které skupiny patříte, lidé se za ním otáčejí, tedy především pokud jedete bez střechy.

Range Rover Evoque – zaostřeno na technologie

Přední maska působí robustně a v mých očích možná až trošku přeplácaně. Na zádí poté najdete nápis Range Rover, logo modelu, výklopné víko zavazadlového prostoru a dvě koncovky výfuku. Samozřejmě se jedná o dvoudveřovou variantu, takže nastupování na zadní místa není nejsnazší. I mnoho místa pro vaše nohy tam opravdu, ale opravdu mnoho nenajdete. Cílová skupina tohoto automobilu je poměrně úzká, ale taková roztomilá milenka či manželka dobře založeného muže je asi ten nejlepší příklad. Představit si jej dokáži i v rukách ženy s dětmi, jen bude muset počítat s komplikovanějším umístěním dětské sedačky, popřípadě ji dávat na přední sedačku. V určitém směru je na tom Range Rover Evoque podobně jako například BMW i8. Nejde o auto pro všechny, nepatří mezi ty nejlevnější, ale Land Rover dobře ví, že své zákazníky si jistě najde.

Pojďme zatáhnout střechu a posadit se za volant. Abych nezapomněl, vršek umí Evoque sundat za 18 sekund, a to až do rychlosti 48 km/h. Za volantem najdete klasické budíky a mezi nimi TFT displej s úhlopříčkou 5 palců. Na něm se zobrazují informace o spotřebě, jízdních asistentech či informace o vozidle. Ovládání probíhá skrz multifunkční volant a to hlavní se děje na středovém dotykovém displeji o úhlopříčce 10,2 palců. Na pozadí běží systém InControl Touch Pro. Co vše umí?

Abych nezapomněl, vršek umí Evoque sundat za 18 sekund, a to až do rychlosti 48 km/h.

Začněme základní obrazovkou, kde se nachází čtveřice dlaždic: navigace, telefon, klimatizace a rádio. Celý systém pracuje s dlaždicemi a plochami, tedy podobně jako Android. Nechybí ani zkratky v podobě pásu na spodní straně displeje, který vás dovede k dané funkci rychleji. Pokud půjdeme zleva, tak na této straně se nachází prostor pro vaše domovské obrazovky. Ty si můžete dle vaší libosti seřadit, přidat si na ní například tlačítko pro rychlé zrušení navigace, vaší oblíbenou rádiovou stanici a tak podobně. Směrem doprava je pak hlavní domovská obrazovka a o jednu a dvě dále jednotlivé položky systému, jako je webový prohlížeč, nastavení klimatizace, statistiky o vaší jízdě či kamery.

Co však dělá InControl Touch Pro zajímavým, je internetové připojení. Využít lze buď hotspot z vašeho telefonu nebo datovou SIM kartu, což jistě budete preferovat. Ta se vkládá do loketní opěrky. Poté máte přístup na internet a můžete využívat funkce opravdu naplno, ať už jde o webový prohlížeč, počasí nebo dopravní informace aktualizované v reálném čase, což se vždycky hodí. Díky internetu máte i daleko přesnější vyhledávání zájmových bodů, jako jsou restaurace, čerpací stanice, hotel a podobně. Počasí je také fajn a vše je hezky graficky zpracované, což se však nedá říci o webovým prohlížeči. Podobně jako ve většině automobilů, ani tady bohužel nepřesvědčil. Vytáhnout smartphone je stále rychlejší a pohodlnější. Vestavěný systém si lze obohatit o některé další aplikace jako Spotify, Sygic, Glympse a pár dalších. Úplný seznam najdete zde.

Jinak jsou reakce systému svižné, žádné zasekávání nás nepotkalo. Systém není ani nikterak složitý a co je důležité, komunikuje kompletně v českém jazyce. Barvy pozadí si můžete měnit nejenom na displeji, ale do různě barevného hávu můžete zahalit i interiér, což jistě ocení především něžné pohlaví.

Alfou a omegou systému je také váš chytrý telefon. Se systémem se spárují vaše kontakty, přehled máte i o SMS zprávách. Další kejkle pak lze provádět i mimo automobil. Prvně si však vaše auto musíte zaregistrovat na webových stránkách, poté si stáhnete aplikaci na váš chytrý telefon a svět chytré technologie je vám otevřen. Tedy konkrétně jsem měl na mysli, že vaše auto můžete třeba kontrolovat na dálku.

Aplikace v telefonu se řadí do několika bloků. V tom prvním najdete informace tom, kolik máte pohonných hmot, jakou vzdálenost díky nim urazíte a poté i mapu, kde vaše auto zrovna stojí. Skvělá věc je, že pomocí aplikaci si nastavíte cíl cesty a váš telefon či hodinky vás nejprve dovedou k automobilu tam, kde jste ho zaparkovali, a poté hned budou navádět do cílové stanice. Pomocí aplikace si auto zvládnete i vytopit nebo se podívat do historie vašich cest, které si můžete detailněji prohlédnou i ve webovém rozhraní pod vašim účtem. Vidíte tam nejen odkud a kam jste jeli, ale také jak dlouho to trvalo a jak to bylo daleko. Po rozkliknutí trasy dostanete i známky, jak moc úsporně jste jeli. Jde o takovou knihu jízd, což se jistě může hodit.

A co Range Rover Evoque nabízí dále? O vaše náročné uši, které mají rády kvalitní hudbu, se bude starat audiosoustava Meridian o výkonu 380 W a hned s 11 reproduktory, spolehnout se můžete na 360stupňovou kameru a 5 jízdních režimů. Osobně si myslím, že by v autě bohatě stačily dva, přesněji komfortní a sportovní.

V případě služby HomeLink jde o naprogramování například vašich vrat od garáže, brány či osvětlení, které můžete ovládat z auta. Nemusíte tak hledat dálkové ovladače. Dále můžeme zmínit i automatické otevíraní a zavíraní kufru pomocí pohoupání nohy pod zadním nárazníkem. Co se týká bezpečnostních prvků, pak v Range Roveru Evoque můžete mít následující:

  • Parkovací asistent
  • Kamerový systém
  • Sledování mrtvého úhlu
  • Asistent udržování v jízdním pruhu
  • Adaptivní tempomat
  • Systém rozpoznávání dopravních značek

Evoque není žádné ořezávátko ani v terénu, což jsme si sami vyzkoušeli při Land Rover Experience, kde jsme právě model Evoque Convertible měli k dispozici. Pro lepší terénní schopnosti používá Evoque pohon všech kol, který v případě potřeby odpojuje zadní nápravu. Systém All Terrain Progress Control je takový tempomat do terénu, který funguje od rychlosti 1,8 km/h až do 30 km/h a drží vámi zvolenou rychlost. Díky Hill Descent Control se nemusíte bát sjet ani opravdu ostrý kopec a v případě brodění zase využijete systém Wade Sensing, který měří hloubku dna tak, abyste věděli, zda je průjezd danou řekou bezpečné či nikoli. S motory spolupracuje 9stupňová převodovka, která funguje naprosto skvěle.

Cenově Range Rover Evoque ve výbavě SE Dynamic startuje na 1 416 184 Kč. HSE Dynamic stojí o 174 603 Kč víc. Nádavkem však dostanete například 19palcová kola se sedmi dvojitými paprsky, xenonové světlomety s charakteristickou LED signaturou nebo kožená sedadla Oxford elektricky nastavitelná až ve 12 směrech. Vybírat můžete ze dvou naftových motorů: dvoulitrového čtyřválce o výkonu 150 nebo 180 koní. Benzin zastupuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 240 koní. Všechny motorizace jsou k dispozici pouze s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze