Range Rover Velar je tu. Jako první nabízí systém Touch Pro Duo

Range Rover Velar je tu. Jako první nabízí systém Touch Pro Duo
  • Range Rover Velar zapadá mezi model Range Rover Evoque a Range Rover Sport, cena startuje na 1,5 milionech korun
  • Jde o světovou premiéru systému Touch Pro Duo, který nemá prakticky žádná tlačítka
  • Pohonné jednotky zastupují tři naftové a dva benzinové agregáty

Včera ve večerních hodinách se v Londýně světu poprvé ukázal Range Rover Velar. Jde o nejsportovnější model, který mění DNA celé značky. Hierarchicky zapadá mezi Range Rover Evoque a Range Rover Sport. A může být váš už za 1 559 569 Kč včetně DPH.

Design

Designová stránka Velaru se nám líbí o něco více než v případě modelu Evoque. Celkově nám design přijde uhlazenější a elegantnější. Ať se vám vzhled líbí čí nelíbí, to že jde o Land Rover rozhodně poznáte.

Range Rover Velar jistě potěší všechny zákazníky, kteří nedají dopustit na zavazadlový prostor. Ten nabídne 673 litrů. Velar má rozvor 2 874 mm, zatímco Evoque jen 2 660 mm. Zaujme poměrně krátký přední převis či úzké full LED světlomety. Stejně jako Evoque, i Velar má dvě koncovky výfuku integrovány do zadního nárazníku. Zajímavé jsou i vyjíždějící kliky po vzoru vozů značky Tesla.

Infotainment

V interiéru najdete dva 10palcové dotykové displeje s vysokým rozlišením, na kterých běží nový systém Touch Pro Duo. Ovládací prvky funkcí Terrain Response a Terrain Response 2 jsou integrovány do tohoto systému. Díky tomu je na střední konzoli více místa. Systém se ovládá skrz dva otočné ovladače. Volič převodovky se, tak jak je u vozů Land Rover a Jaguar zvykem, vysune při nastartování ze středového panelu.

Systém Touch Pro Duo si v modelu Velar odbyl světovou premiéru. Vrchní displej se umí i efektně vyklopit směrem ke středovému tunelu. Samozřejmostí je 4G konektivita a Wi-Fi hotspot, na který připojíte až osm zařízení. Dostupná je také dvojice obrazovek pro zadní cestující. Jde o 8palcové HD dotykové displeje s poměrem stran 15:9.

Využívat můžete i aplikace pro chytré telefony či Apple Watch. Nastavit si díky nim můžete teplotu ve vozidle v době vašeho odjezdu, poslat si cíl vaší cesty do vozu a pak už jen nerušeně vyrazit na cesty.

V základní výbavě před řidičem máte analogové budíky a mezi nimi 5palcový TFT displej. Od výbavy SE už dostanete pouze 12,3palcový displej. Řidič si na něm může seřadit informace, které preferuje. Díky přítomnosti head-up displeje, který dokáže zobrazovat rychlost, navigační pokyny či upozornění od bezpečnostních systémů si řidič na displeji může zobrazovat jiné, pro něj důležité informace.

Cestující mají k dispozici dva USB porty a tři 12V zásuvky. Objednat si můžete ještě jednu 12V zásuvku společně se dvěma přídavnými USV porty pro druhou řadu sedadel. Land Rover nabízí i příslušenství, které označuje jako Activity Key. Jde o náramek, který vypadá jako activity tracker, kterých se dnes prodává spousta. Nejvíce ho využijete například při sportování, kdy si ho jen dáte na ruku, jdete se proběhnout a poté díky náramku auto odemknete. Odpadá tak problém, kam dát klíč. Nejde o úplnou novinku, stejný náramek můžete dostat například k Jaguaru F-PACE.

O uspokojení vašich hudebních choutek se stará 1 600W zvukový systém vyvinutý britskou společností Meridian. Ten se opírá o 23 reproduktorů, které májí z interiéru vytvořit orchestrální síň.

Jízdní asistenti

Do jisté míry by zde stačilo v bodech vypsat jednotlivé systémy. Velar nabídne vše, na co si můžete vzpomenout, tedy od automatického nouzového brzdění přes systém udržovaní v jízdním pruhu či adaptivní tempomat až po parkovacího asistenta. Jak už to u Range Roveru musí být, tak spolehnout se můžete i na asistenty jízdy v terénu či při brodění nějakou tou vodou.

Pohonné jednotky

A jak je to s motory? Vybírat můžete jak z naftových, tak benzinových agregátů. Ty naftové zastupuje čtyřválec o výkonu 180 a 240 koní. Sáhnout můžete i po motoru V6 3.0 s výkonem 300 koní. Benzinové jednotky zastupuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 250 koní a třílitrový šestiválec naladěný na 380 koní.

Zdroje: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze