Konektivita do automobilů bude zasahovat více a více. A je úplně jedno, zda bude zastřešovat nějaký carsharing, nebo se budeme bavit o infotainment systému jako takovém. Každá automobilka vyvíjí ten svůj. Někdo dává přednost dotykovému řešení, jiní zase spoléhají na ovládaní skrz bezdotyková gesta nebo rovnou kombinaci obojího.
Posledních pár let nejde jen o systémy automobilek, ale promlouvají zde i ostatní. Například CarPlay, Android Auto nebo MirrorLink. I proto jsme se na barcelonském autosalonu zeptali toho nejpovolanějšího, jestli vidí budoucnost ve vlastním systému, CarPlay nebo Android Auto.
„Myslím si, že budoucnost je v kombinaci všeho. Každý si tak může vybrat, co chce používat. Podobně jako v telefonu si vyberete, jakou navigaci chcete. Brzy se i ve vozech SEAT budete moci rozhodnout, zda zvolíte naší navigaci, anebo Waze,“ reagoval Fabian Simmer, globální ředitel pro komunikaci značky a marketing.
Zatím nevíme, zda to takto vidí i jiné automobilky. Na druhou stranu díky chytrým telefonům dnes máme právo si vybrat aplikaci, která nám vyhovuje nejvíce. Z tohoto pohledu by to vše dávalo smysl. Tak uvidíme za pár let, jakým směrem se segment infotainmentů vyvine.
Strategii nechat lidem právo volby SEAT demonstroval i nedávno oznámenou integrací Waze do jejich infotainmentu. Pokud ho nebudete chtít používat, tak prostě nebudete. Každopádně Waze je velmi populární navigační aplikace, která funguje jako sociální síť. My se už velmi těšíme, až si ji v nějakém modelu SEAT budeme moci vyzkoušet. A proč vlastně padla volba právě na Waze?
„Podle našich průzkumů jej lidé hodnotí jako nejlepší navigaci,“ upřesňuje lakonicky Simmer.