V Barceloně jsme se podívali na Nissan BladeGlider. Jde o elektrický Kaipan?

V Barceloně jsme se podívali na Nissan BladeGlider. Jde o elektrický Kaipan?
  • O pohon se stará dvojice elektromotorů s výkonem 130 kW
  • Maximální rychlost je 190 km/h a zrychlení z klidu na sto proběhne za méně než 5 vteřin
  • BladeGlider nabízí rozložení sedadel 1+2

Nissan BladeGlider není žádná velká novinka. My jsme se na něj však podívali poprvé až nyní, a to na barcelonském autosalonu. Nissan BladeGlider je funkční elektrický prototyp.

Carlos Ghosn, prezident a generální ředitel společnosti Nissan, vůz komentuje těmito slovy: „Tyto prototypy jsou ztělesněním úsilí Nissanu rozšířit vizi Inteligentní mobility, kdy požitek z jízdy půjde ruku v ruce s odpovědností k životnímu prostředí. Nissan věří, že automobiloví nadšenci se mohou těšit na bezemisní budoucnost a BladeGlider je toho dokonalým příkladem. Je to elektromobil pro milovníky vůně benzínu.“

O pohon se starají baterie a dva motory z dílny společnosti Williams Advanced Engineering. Maximální rychlost činí 190 km/h a zrychlení z klidu na sto proběhne za méně než 5 sekund. Veškerý výkon 130 kW, který vytváří dva elektromotory, se posílá na zadní kola, u kterých jsou elektromotory umístěny. Jak si můžete všimnout, Nissan BladeGlider nabízí rozmístění sedadel 1+2. Energii dodává vysoce výkonná pětimodulová lithium-iontová baterie o výkonu 220 kW. Pro baterii i motory byly na míru vyvinuty systémy chlazení.

V interiéru najdete na každém sedadle čtyřbodové bezpečnostní pásy. K dispozici je zelené čalounění Cyber nebo oranžové Stealth. Ovládací prvky na volantu pro řízení systémů modelu BladeGlider jsou propojeny s vyspělou obrazovkou zobrazující rychlost, stav nabití baterie, regenerační režim a průběh točivého momentu. Středovou obrazovku po stranách doplňují dva displeje zobrazující pohled dozadu otočených kamer umístěných těsně za předními koly, které zobrazují situaci po stranách vozu a za ním. Toto řešení, nahrazující boční zpětná zrcátka duálními obrazovkami, zvýšilo aerodynamickou účinnost.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze