Očekávalo se, že Mercedes bude mezi prvními, kteří se zaváží k další účasti ve Formuli E. Přeci jen do rozjetého vlaku nastoupil teprve nedávno – oficiálně minulou sezonu. Termín pro podání registrací na období Gen3 už je ale více než dva týdny pryč a stuttgartská automobilka svůj podpis zatím stále nepřipojila. V čem je problém?
„Zatímco nedávné diskuze ohledně klíčových témat, jako je například implementace rozpočtového stropu ve Formuli E, byly vesměs hodně pozitivní, nadále tu jsou důležité detaily týkající se struktury šampionátu, které je nutné si vyjasnit. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli pozdržet naši registraci do vyjasnění zmiňovaných bodů,“ sdělil magazínu Autosport Ian James, šéf týmu Formule E.
Již uplynulý deadline 31. března se mezitím vyvinul do takzvaného „ohebného“ termínu. Jinými slovy to znamená, že vedení série bude přijímat i pozdější registrace. Řádně přihlášeným týmům už ale FIA doručila technické detaily společných částí aut Gen3, které dodají Spark Racing Technology, Williams Advanced Engineering a Hankook. Mezi již přihlášené týmy se řadí Mahindra, DS Automobiles (očekává se vstup automobilky z koncernu Stellantis, pod něhož DS Automobiles patří, a tedy rozdělení současného partnerství DS Techeetah), Nissan a Porsche. Zároveň se posunula jednání s NIO 333 a Dragon Penske. Zde se v dohledné době očekávají podpisy.
Nejmenovanému zdroji citovaného magazínu z blízkého prostředí Formule E se podařilo zjistit i situaci kolem Jaguaru. Britská automobilka údajně registraci už podala a zavázala se setrvat stejně jako ostatní týmy až do roku 2026. Využila pouze práva tuto informaci nezveřejňovat.