Seriál okruhových závodů All Japan EV Grandprix pořádá tamější Asociace závodů elektrických aut k propagaci elektromobility. Podpora samozřejmě mířila primárně k domácím výrobcům a ve startovním poli se skutečně vyrojilo hned několik elektrických Nissanů. Jenže pak se do věci vložil tým Taisan Todai a nechal si upravit dvě Tesly Model 3 u firmy Unplugged Performance. Následovala další Tesla stejného typu, tentokrát od Mountainpass Performance a výsledná trojice si ze závodu udělala soukromý závodní dýchánek. Porážela totiž Nissany rozdílem třídy a nakonec tým Taisan ukořistil vítězný pohár ročníku 2020. Americká show má však pokračování, jak informoval electrek.co.
Letos se vydalo ulovit americký skalp Porsche. Samozřejmě to nejrychlejší, konkrétně Porsche Taycan Turbo S. Přivezl jej tým Gulf Racing spolu s další Teslou Model 3. Rozsah jeho úprav není znám, avšak výkonově rozhodně nezaostávalo; v 55 km dlouhém závodě na okruhu Fuji Speedway v Ojamě získalo nejrychlejší kolo. Jenže na konci pátého kola zpomalilo a nakonec skončilo v prestižní kategorii EV-1 páté za čtyřmi Teslami.
Tesla vs Porsche! More specifically an Unplugged Performance upgraded Tesla Model 3 on Yokohama tires vs Porsche Taycan Turbo S on Hoosier radial slicks at Fuji Speedway in a 55km JEVRA race. Our final time of 24’29 vs the Taycan Turbo S 25’30.@Tesla @HJitosho_racing pic.twitter.com/5NSFYiSWJu
— UNPLUGGED PERFORMANCE (@UnpluggedTesla) April 11, 2021
Úpravy závodních elektromobilů jsou relativně novou disciplínou, proto se podívejme, co vše udělal úpravce Unplugged Perfromance pro vítězství Tesly. Jedná se výhradně o úpravy podvozku, brzd a aerodynamiky, pohon zůstal sériový. Konkrétně použil závodní pružicí jednotky, horní ramena s nastavitelným odklonem, stabilizátory s upravitelnou charakteristikou, kompletně nastavitelnou geometrii zadních kol, ocelové opletené brzdové potrubí, karbonkeramické šestipístkové brzdy se závodními destičkami, chladiče oleje a magnetické filtry pro obě pohonné jednotky, upravený přední spoiler a závodní kola Yokohama Advan s pneumatikami stejné značky. Ač zůstaly aerodynamické úpravy pod limity, vypsanými pro šampionát, stejně úpravy vyšly na 20 000 USD (zhruba 437 000 Kč), z čehož největší část ukously brzdy.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |