Mercedes odhalil první specifikace vlajkového EQS. Ujede přes 700 km na nabití

Mercedes odhalil první specifikace vlajkového EQS. Ujede přes 700 km na nabití
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Premiéra vlajkového elektrosedanu se blíží, proběhne 15. dubna
  • Mercedes odhalil, že největší baterie bude mít využitelnou kapacitu 107,8 kWh a dojezd 770 kilometrů
  • Nejvýkonnější varianta má přes 500 koní, chystá se ale i ostrá verze AMG
  • Překvapí velmi dlouhá záruka na baterie 10 let, případně 250 000 km

Mercedes-Benz přinesl první ochutnávku dat o nové elektrické vlajkové lodi značky postavené na zcela nové platformě určené čistě pro elektromobily. EQS se představí již zanedlouho a platformu bude následně sdílet se sedanem EQE a SUV-verzemi obou modelů. Platforma je po všech stránkách modulární a umožňuje přizpůsobit jak rozchod i rozvor, tak umístění a rozložení baterií.

O rekordním dojezdu až 770 km podle WLTP jsme vás již informovali, stejně jako o nejlepší aerodynamice mezi sériovými automobily díky součiniteli čelního odporu vzduchu Cx 0,20. Nyní výrobce přihodil porci dalších podrobností. Debut se bude týkat dvou motorizací. Základní EQS 450+ se zadním pohonem nabídne 245 kW (333 k) a točivý moment na výstupu z reduktoru 568 Nm. Silnější EQS 580 4Matic+ pak zaujme hodnotami 385 kW (524 k) a 855 Nm. Ve druhém případě se však jedná o součet výkonu dvou zdrojů síly, protože pohon každé nápravy je realizován samostatným elektromotorem. Spotřebu obou verzí zatím automobilka uvádí pouze podle starší normy NEDC, u verze 450+ je to 19,1 až 16,0 kWh na 100 km, u silnější pak 20,0 až 16,9 kWh na 100 km. Normované emise CO2 jsou v obou případech přirozeně nulové. Shoduje se i nejvyšší rychlost obou verzí 210 km/h. Rekuperace probíhá až do úplného zastavení a dosáhne u čtyřpohonové verze až 290 kW.

Vůz, vybavený kompaktními synchronními elektromotory s permanentními magenty, se bude umět dobíjet příkonem až 200 kW (DC), což je překvapivě málo vzhledem k tomu, že konkurenční Tesla, Porsche i Audi už zvládají výkony 250 respektive 270 kW. Překvapením je také „jen“ 400V architektura, protože dříve se spekulovalo o efektivnější 800V, kterou používá Porsche Taycan, Audi e-tron GT nebo nový Ioniq 5 či Kia EV 6. I kvůli tomu tak je nabíjecí výkon nižší, než se původně čekalo. Potěší pak až 22kW třífázová AC nabíječka pod zadním kufrem. Vůz bude mít nabíjecí konektor u pravého zadního kola.

Energii na 300 km jízdy vůz z ultrarychlé nabíječky doplní za 15 minut. Modulární li-ion baterie nové generace s omezeným obsahem kobaltu nabídne využitelnou kapacitu buď 90 kWh (10 článků), nebo 107,8 kWh (12 článků). V druhém případě tak půjde o zatím vůbec největší oficiálně známou kapacitu u osobního elektromobilu. Skutečná kapacita baterie může být i 115 kWh a více. Baterie bude aktivně chlazená či vyhřívaná kapalinou, a to i během rychlého nabíjení. Nabídne záruku na 10 let/250 000 km a automatickou ochranu před poškozením či požárem při DC dobíjení. V Japonsku může navíc sloužit i jako stacionární zásobník pro obousměrný tok proudu. Aktualizace řídicí elektroniky, vyvinuté vlastními silami, budou probíhat on-line stejně, jako například v případě Tesly.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze