😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Mercedes odhalil první specifikace vlajkového EQS. Ujede přes 700 km na nabití

Mercedes odhalil první specifikace vlajkového EQS. Ujede přes 700 km na nabití
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Premiéra vlajkového elektrosedanu se blíží, proběhne 15. dubna
  • Mercedes odhalil, že největší baterie bude mít využitelnou kapacitu 107,8 kWh a dojezd 770 kilometrů
  • Nejvýkonnější varianta má přes 500 koní, chystá se ale i ostrá verze AMG
  • Překvapí velmi dlouhá záruka na baterie 10 let, případně 250 000 km

Mercedes-Benz přinesl první ochutnávku dat o nové elektrické vlajkové lodi značky postavené na zcela nové platformě určené čistě pro elektromobily. EQS se představí již zanedlouho a platformu bude následně sdílet se sedanem EQE a SUV-verzemi obou modelů. Platforma je po všech stránkách modulární a umožňuje přizpůsobit jak rozchod i rozvor, tak umístění a rozložení baterií.

O rekordním dojezdu až 770 km podle WLTP jsme vás již informovali, stejně jako o nejlepší aerodynamice mezi sériovými automobily díky součiniteli čelního odporu vzduchu Cx 0,20. Nyní výrobce přihodil porci dalších podrobností. Debut se bude týkat dvou motorizací. Základní EQS 450+ se zadním pohonem nabídne 245 kW (333 k) a točivý moment na výstupu z reduktoru 568 Nm. Silnější EQS 580 4Matic+ pak zaujme hodnotami 385 kW (524 k) a 855 Nm. Ve druhém případě se však jedná o součet výkonu dvou zdrojů síly, protože pohon každé nápravy je realizován samostatným elektromotorem. Spotřebu obou verzí zatím automobilka uvádí pouze podle starší normy NEDC, u verze 450+ je to 19,1 až 16,0 kWh na 100 km, u silnější pak 20,0 až 16,9 kWh na 100 km. Normované emise CO2 jsou v obou případech přirozeně nulové. Shoduje se i nejvyšší rychlost obou verzí 210 km/h. Rekuperace probíhá až do úplného zastavení a dosáhne u čtyřpohonové verze až 290 kW.

Vůz, vybavený kompaktními synchronními elektromotory s permanentními magenty, se bude umět dobíjet příkonem až 200 kW (DC), což je překvapivě málo vzhledem k tomu, že konkurenční Tesla, Porsche i Audi už zvládají výkony 250 respektive 270 kW. Překvapením je také „jen“ 400V architektura, protože dříve se spekulovalo o efektivnější 800V, kterou používá Porsche Taycan, Audi e-tron GT nebo nový Ioniq 5 či Kia EV 6. I kvůli tomu tak je nabíjecí výkon nižší, než se původně čekalo. Potěší pak až 22kW třífázová AC nabíječka pod zadním kufrem. Vůz bude mít nabíjecí konektor u pravého zadního kola.

Energii na 300 km jízdy vůz z ultrarychlé nabíječky doplní za 15 minut. Modulární li-ion baterie nové generace s omezeným obsahem kobaltu nabídne využitelnou kapacitu buď 90 kWh (10 článků), nebo 107,8 kWh (12 článků). V druhém případě tak půjde o zatím vůbec největší oficiálně známou kapacitu u osobního elektromobilu. Skutečná kapacita baterie může být i 115 kWh a více. Baterie bude aktivně chlazená či vyhřívaná kapalinou, a to i během rychlého nabíjení. Nabídne záruku na 10 let/250 000 km a automatickou ochranu před poškozením či požárem při DC dobíjení. V Japonsku může navíc sloužit i jako stacionární zásobník pro obousměrný tok proudu. Aktualizace řídicí elektroniky, vyvinuté vlastními silami, budou probíhat on-line stejně, jako například v případě Tesly.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze