Premiéra nejočekávanějšího elektromobilu současnosti se blíží. Výrobce, jak je zvykem, zvyšuje napětí postupným uvolňováním jednotlivých střípků. Zatímco o liniích jsme si mohli udělat představu podle konceptu Vision EQS, představeného na historicky posledním frankfurtském autosalonu v září 2019, v posledních týdnech začalo odhalování detailů. S tím nejnovějším přišel server insideevs.com a zdá se, že je opravdu nač se těšit.
Už víme, že půjde o sedan, i když proporce připomínají spíše aerodynamicky výhodnější čtyřdveřové kupé. Ostatně už známe i čelní odpor vzduchu – hodnota Cx 0,20 o kousek překonává Teslu Model S i Porsche Taycan (citelněji). Vůz bude prvním z celé řady postavené na nové, čistě elektrické platformě EVA. A už také známe podobu interiéru s multimediální výbavou snů a prvních exteriérových detailů.
Nejnověji se automobilka pochlubila dojezdem. Ten by měl činit až 770 km podle WLTP a přinejmenším dočasně pokořit oba největší konkurenty – Teslu a Porsche. Samozřejmě se to týká největší modulární baterie s kapacitou 108 kWh, přičemž k mání budou i menší. Výrobce zatím neupřesnil, zda je kapacita 108 kW využitelná, či celková, v prvním případě by normovaná spotřeba vycházela na skvělých 14 kWh/100 km, v tom druhém by byla ještě lepší.
Už známe rovněž datum oficiálního odhalení, které bylo stanoveno na 15. dubna 2021. Odehraje se podle aktuálních pandemických zvyklostí online, my u toho nebudeme chybět.