Funkce, základní princip a víceméně ani vzhled automobilového kola se za 139 let, kdy shodou okolností právě Carl Benz, tedy praotec dnešní značky Mercedes-Benz, postavil první funkční spalovací automobil, prakticky nezměnily. Až dosud. Jedna z nejstarších automobilek si totiž podle CarMoses nechala patentovat obrazovku přímo na kole, která nabídne nečekaně široké možnosti využití i aplikací. Může pokrývat celé kolo, nebo jeho části, napájení by vyřešil indukční přenos a senzory by poskytovaly informace o rychlosti či zrychlení. A obrazovky by mohly ukazovat téměř cokoliv; od virtuálních vzorů kol, přes dynamické či naopak zdánlivě statické obrazce za jízdy, až po důležité informace o stavu auta, viditelné zdálky a bez nutnosti odemykat a nastupovat.
Ovládání by mohlo probíhat samočinně, přes komunikační rozhraní z auta nebo mobilu, či dotykově na samotném kole. A každý by si mohl na kola promítnout, co by chtěl. Samotná automobilka prý v patentové dokumentaci hovoří o animovaných plamenech, nebo pohyb vody, reagující na otáčení kol. Případně křečka, běžícího v karuselu, nebo jen změnu barev podle rychlosti. Případně si vytvářet vlastní animace, nebo s pomocí palubní AI a textových popisů. Možnosti jsou skutečně nekonečné. V motorsportu by mohla kola zobrazovat důležité údaje o poloze, pneumatikách či čemkoliv jiném. Na kola by ovšem samozřejmě šlo promítat i reklamu.
Uvidíme, kdy se setkáme s prvními příklady v praxi, v některých zemích by ale mohly podobné vynálezy narazit i na legislativní překážky. Automobilové osvětlení totiž podléhá velmi přísným regulacím, které se navíc často region od regionu zásadně liší. Zřejmě poslední část auta, která dosud zůstávala od prvopočátků automobilismu netknutá, se však pravděpodobně změní velmi zásadně.