Zatímco solární elektromobily nejsou žádnou novinkou a někteří výrobci chystají kombinaci klasické baterie a karoserie, pokryté solárními panely, konstruktéři Mercedesu na to šli elegantněji. Vymysleli a aktuálně testují solární nátěr, který dosahuje aktuálně srovnatelné účinnosti kolem 20 %, jako běžné fotovoltaické panely, má ovšem proti nim řadu velkých výhod. Především může snadno pokrýt celý povrch karoserie a je mnohem flexibilnější. Stačí totiž nanést vrstvu o tloušťce 5 mikrometrů, která váží pouhých 50 g/m2. Navíc lze touto cestou dosáhnout mnohem větší účinné plochy; povrch lakovaných dílů dnešního velkého SUV totiž měří kolem 11 m2, které by šlo prakticky beze zbytku využít.
Automobilka uvádí, že ve slunečných oblastech lze za současného stavu vývoje touto cestou získat až 12 000 km dojezdu ročně navíc. Vývoj však zatím pokračuje a neznáme ani odpovědi na některé základní otázky. Například jak bude možné takový nátěr případně opravit. Víme jen to, že jej nelze nanášet na dnešní konvenční lak, ten bude naopak tvořit vrchní vrstvu. Dozvěděli jsme se však, že takový postup nevyžaduje žádné toxické látky ani vzácné zeminy, není výrobně náročný a postačí na něj běžně dostupné, levné suroviny. Případná výroba však přichází v úvahu nejdříve v příští dekádě.
Takže závod co zdegraduje nejdřív baterka nebo sluneční lak. A motivace umývat auto častěji, ale nepoškrábat! :-)