Lexus poodhaluje svou novou, elektrickou tvář

Lexus poodhaluje svou novou, elektrickou tvář
Fotografie: Lexus
  • Lexus mění kurz a urychluje vývoj elektromobilů
  • V roce 2030 nabídne ucelenou paletu elektrických modelů
  • O pět let později už chce být čistě elektrickou značkou
  • První elektromobil z nové vlny spatříme již za několik týdnů

Celý loňský rok se nesl v duchu vzrušených diskuzí, jak daleko až bude pan Akio Toyoda, šéf největší automobilky světa, ochoten zajít se svým odmítavým postojem k direktivnímu a bezpodmínečnému přechodu k elektromobilitě. Hned několikrát rozvířil vody svými plamennými projevy, v nichž hájil právo na existenci spalovacích motorů a varoval před nedozírnými hospodářskými následky, pokud je vláda zakáže. Jeho postoj si sice mnozí vyložili jako apriorní odpor k elektromobilitě, avšak šéf Toyoty je pragmatik, který jen říká, že rozhodovat má zákazník, nikoliv úřad. Loni v prosinci se mu povedlo šokovat znovu, když na velké prezentaci nečekaně oznámil nejen velkorysé elektrifikační plány, ale rovnou i naživo ukázal 16 chystaných modelů v různých stádiích vývoje.

Splývavé linie se spíš více než méně podobají Toyotě bZ4X. Uvidíme, jak se od ní odliší uvnitř

V přívalu novinek tak trochu zapadly informace o chystané plně elektrické verzi Lexusu RZ, pojmenované prostě 450e. Ta se totiž ukázala, aniž to bylo nějak zdůrazňováno, na rozdíl od většiny konceptů, už ve fázi předsériového prototypu. A protože jde o první z chystané celé vlny nových elektrických modelů s typickým stylizovaným „L“ ve znaku, jedná se pro Lexus o docela důležité auto. Bohužel o něm v tuto chvíli, tedy několik týdnů před jarní premiérou, téměř nic nevíme, jak je u japonských novinek typické.

Něco se však najde; jedná se o kompaktní crossover, technicky spřízněný s chystanou Toyotou bZ4X a také Subaru Solterra. Půjde tedy o středně výkonný elektromobil s možností pohonu všech kol, postavený na nové platformě e-TNGA. Nelze vyloučit, že se jmenovanými modely bude sdílet dvoumotorový pohon o výkonu 160 kW (218 k) s baterii se 72,8 kWh, která by dost možná mohla mít pevný elektrolyt. Více se dost možná dozvíme na jaře při slibované premiéře, avšak u japonských značek člověk nikdy neví. Nechme se překvapit.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze