Zmírnění technických podmínek ze strany eurounijních úřadů umožnilo, že si Evropané budou moci už od příštího roku opět vyzkoušet výhody řízení bez mechanické vazby mezi volantem a koly. Takovou možnost už měli před 10 lety, kdy s touto technologií prorážel prémiový sedan Infiniti Q50, který se chvilku prodával i u nás (než se značka z našeho trhu stáhla). Jenže v době, kdy tuto technickou lahůdku nabídlo Infiniti jako vůbec první na světě, platila ještě v EU povinnost mít k řízení po drátě jako zálohu plně funkční mechanickou vazbu. Že to celou konstrukci zkomplikovalo a prodražilo, není třeba zdůrazňovat. Její vysoká cena byla také důvodem, proč se tehdy neprosadila.
Lexus se rozhodl vstoupit podruhé do stejné řeky a využil k tomu faktu, že EU technické podmínky zmírnila a nyní k úspěšné homologaci požaduje už jen redundantní zálohu řídicí jednotky a elektromotoru. Jen dodejme, že kromě záložní mechanické vazby byly dříve třeba rovnou tři řídicí jednotky. Proto příští rok podle Automotive News Europe nabídne i Evropanům elektrický crossover RZ právě s tímto řešením, které nejenže dává architektům více volnosti, ale odstraňuje i samotný sloupek řízení, který je jedním z největších rizik pasivní bezpečnosti. Takové řešení navíc nepřenáší rázy od kol a má široké možnosti úpravy chování v závislosti na aktuálních podmínkách, včetně aktivního vyrovnávání směru při jízdě po vrstevnici či plynule měnitelného převodu řízení. Díky němu také stačí místo klasického kulatého volantu dělený půlvolant ve stylu yoku od Tesly. Tady se ale natáčí jen o půl otáčky, takže nevyžaduje přehmatávání.