Lexus RZ 300e přijel na český trh. Za vyšší dojezd si účtuje skoro 1,5 milionu Kč

4
Lexus RZ 300e přijel na český trh. Za vyšší dojezd si účtuje skoro 1,5 milionu Kč
Fotografie: Lexus
  • Verze 300e stojí na českém trhu 1 495 000 Kč
  • Základem je baterie s kapacitou 71,4 kWh
  • Výkon činí 204 koní

Na český trh přichází druhá varianta plně elektrického Lexusu RZ. Nese označení 300e, nabízí jednomotorový pohon, výkon 204 koní a baterii s kapacitou 71,4 kWh. Výrobce si za základní provedení Comfort účtuje v rámci českého trhu 1 495 000 Kč. To je o 220 tisíc méně, než v případě silnější verze 450e s pohonem všech kol. Dojezd je u slabší varianty dle WLTP 480 km, což je o 40 km více, než v případě čtyřkolky. Standardně má verze RZ 300e ve výbavě Comfort plejádu bezpečnostních asistentů, kdy nechybí například systém pro sledování bdělosti řidiče, aktivní udržování jízdy v pruhu, monitorování slepého úhlu nebo hlídání bezpečného vystupování z vozu.

Vůz přijede z továrny na 18palcových litých kolech a v další výbavě nechybí dešťový senzor a parkovací senzory vpředu i vzadu doplněné o parkovací kameru. V zimě přijde vhod vyhřívání předních sedaček a překvapuje fakt, že vůz nabízí v základu čalounění sedadel v kombinaci textilu a umělé kůže. V kabině je ovládacím centrem 14palcový displej infotainmentu. Vůz lze nabíjet na AC nabíječce výkonem až 22 kW a příjemnou zprávou je, že verze 350e váží ve výbavě Comfort pouze 1 980 kg. Kdo si potrpí na více výbavy, může zvolit provedení Executive. To stojí 1 670 000 Kč a bonusem jsou elektricky nastavitelná sedadla včetně nastavitelné bederní opěrky, elektricky nastavitelný volant, dřevěné obložení středového tunelu, bezklíčový přístup, head-up displej nebo elektrické otevírání víka kufru.

Maximální výbavu přináší až linie Luxury. Ta je naceněna na částku 1 905 000 Kč a k výše zmíněnému přihazuje například adaptivní LED světla, systém vzdáleného automatického parkování, vyhřívání sedaček vzadu nebo lesklé lakovaní lemů kol a prahů.

Technické parametry Lexus RZ 300e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 805 × 1 895 × 1 635 mm, 1 980 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie71,4 kWh (71,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 495 000 Kč
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
"...překvapuje fakt, že vůz nabízí v základu čalounění sedadel v kombinaci textilu a umělé kůže."

To vůbec nepřekvapuje, překvapením by bylo, kdyby v základu nabízel kůži. Koženku ať si klidně nechá :-.(
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Výkon motoru a kapacita baterie je slušný vtip. Kluci zaspali trochu dobu.
Josef L
Josef L
Design asi OK, ale ten děsný volant bych nedal.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Cena za výkon tristní. Lexus nelexus. Navíc dle testu je reálný dojezd dost tristní. Toyota/Lexus/Subaru přišli s EV o několik let pozdě s ohledem na techniku a výkony.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze