Česká premiéra Lexusu LBX. Už jsme ho projeli a prozradíme vám jeho přednosti
test

Česká premiéra Lexusu LBX. Už jsme ho projeli a prozradíme vám jeho přednosti

Jízdní dojmy

Na český trh dorazila novinka v podobě Lexusu LBX, což bylo důvodem ke slavnostní výstavní akci. Vůz stojí od 770 tisíc Kč, má pohon přední nápravy a zaujmout chce bohatou výbavou, nízkou spotřebou a plavným podvozkem. Jak jezdí? A má auto nějaké nedostatky?

V luxusním resortu Chateau Mcely kousek před Mladou Boleslaví se ve středu konala národní premiéra nového Lexusu LBX, což je nový hybridní crossover s možností výběru ze dvou typů pohonu a luxusní výbavou. My jsme na této akci nechyběli a rovnou vyzkoušeli i některé další modely. Zbrusu nový model LBX přichází s jedinečným naturelem jako nejkompaktnější SUV značky Lexus ztvárněné v novém designovém jazyce a s osvědčeným hybridním pohonem. Druhou, ale neméně zajímavou hvězdou dne, byl Lexus Lexus UX300h, který přináší zcela nový hybridní pohon 5. generace a mnoho dalších vylepšení. Zpět ale k LBX, dosud nejkompaktnějšímu modelu značky Lexus. Tento hybridní crossover s autonomním dobíjením byl navržen jako dostupný a příjemný společník v souladu s dnešním pojetím stylu, které spojuje nejvyšší kvalitu s méně formálním přístupem.

Technické parametry Lexus LBX FWD Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 190 × 1 825 × 1 550 mm, 1 755 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 185 Nm
Nádrž36 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od770 000 Kč

LBX je novým základem značky

Městská novinka nám v rámci předváděcí jízdy ukázala vyspělé technologie a nekompromisní odlišení na základě kvalit Lexus postavených na luxusním řemeslném zpracování a zásadách pohostinnosti Omotenashi pro celou posádku. Již exteriér vypadal nádherně, přídi dominovaly ostře tvarované Full LED světlomety, velká maska chladiče a LED mlhovky v rozích nárazníku. Při pohledu zboku je pak znát, že se Lexus inspiroval většími modely NX a RX, přičemž v tomto duchu vytvořil zbytek karoserie. Po usazení do kabiny na nás dýchla luxusní atmosféra, záplava tlačítek a příjemných materiálů. O to více nás příjemně šokovala cena, která startuje na částce 770 tisíc Kč vč. DPH. U dnes představeného LBX se výrobce také vůbec poprvé cíleně zaměřil na vývoj vozu se zohledněním specifických preferencí, vkusu a trendů evropského regionu.

V rámci testovacích jízd jsme s vozem ujeli jsme 20 km a za tu dobu se nám povedla zjistit tři zásadní fakta. Místa je vpředu dostatek a za volant se bez problému posadí i 185 cm vysoký řidič. Lexus LBX má vcelku plavný podvozek, jež dokáže filtrovat i ostřejší nerovnosti a zvládá do jisté míry i sportovnější jízdu. Výkon 100 kW je tak akorát, ale kdo by chtěl více, má smůlu. Pro LBX je dostupná výhradně jedna benzinová motorizace. Teprve s její volbou lze volit, zda chcete předokolku, nebo provedení E-Four s pohonem obou náprav. I tak Lexus tvrdí, že tento vůz má předpoklady se okamžitě stát klíčovým modelem nabídky. Letos by se mohlo v Evropě prodat 25 tisíc kusů a jen pro Českou republiku činí prodejní plán 300 kusů. Jedná se o nejdostupnějšího zástupce v rámci evropské modelové nabídky Lexus a myslíme si, že už jen díky bohaté výbavě (na výběr je 20 typů výbav plynoucích z pěti základních stupňů) a příznivé základní ceně k tomu má vynikající předpoklady.

Lexus ES 300h

V rámci testovacích jízd jsme dostali možnost využít svezení i v dalších modelech značky. Jelikož ale třeba plug-in hybridní Lexus NX a RX jsme již otestovali, řada přišla na loni omlazený sedan ES. Ten je v rámci evropského trhu k dostání ve variantě 300h, poháněnou má přední nápravu a jeho hybridní technika umí jezdit za cca 6 litrů na 100 km, a to navzdory tomu, že výkon vozu činí 160 kW. Elegantní manažerský sedan během testovací jízdy předvedl, proč je tak oblíbený. Tichý a plavný podvozek, záplava kůže a měkčených materiálů a hlavně vynikající posed za volantem, to jsou tři trumfy modelu ES. Loni byl tento vůz obohacen o několik nových prvků výbavy, mezi které se řadí například možnost využívat některé palubní funkce skrze příkaz „Hey Lexus“.

Novinkou je omlazený infotainment, který dostal s minulým rokem o něco větší obrazovku a k tomu se zbavil touchpadu. Nevýhodou je užší otvor kufru, takže i přes objem 450 litrů do něj nenaložíte rozměrnější náklad. Benzinový motor o objemu 2,5 litru si s vozem umí poradit bez problému a v rámci jízdy jsme mohli využívat hned tři jízdní režimy. V nejostřejším Sport bylo znát, jak 160 kW umí pěkně zatáhnout a během chvíle jel Lexus ES pekelně rychle. Moc negativ auto zkrátka nemá a není divu, že je prodejně celkem úspěšné. V rámci české prezentace modelu LBX byl staticky k vidění i nový luxusní křižník v podobě modelu LM. MPV pro čtyři cestující (k dostání je i sedmimístná užitková verze) nese označení 350h, což napovídá, že vůz využívá hybridní techniku.

Na tento model se ale podíváme až v klasickém testu. Největší předností Lexusu LM je bohatá výbava, která ukrývá například vyklápěcí stolek, indukční nabíječku či paket VIP s obří 48" monitorem s několika možnými vstupy (HDMI nebo online stream). To se zkrátka moc nevidí a opět je škoda, že evropský trh je ochuzen o silnější benzinovou motorizaci, která je dostupná třeba právě v Japonsku.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

lexus-es-300h-2023
Klady
  • dostatek místa vpředu
  • možnost přikoupení pohonu všech kol
  • luxusní vzhled
  • nízká cena vzhledem ke kvalitě a výbavě
Zápory
  • skromnější výkon 100 kW
  • omezená volba motorizací
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze