Právě testujeme hybridní Lexus UX 300h AWD Luxury (2024)

Právě testujeme hybridní Lexus UX 300h AWD Luxury (2024)
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Třístovka nahrazuje dosavadní verzi 250h
  • Zadní elektromotor je 5,6× výkonnější než u předchůdce
  • Aktuálně jezdíme za 5,9 litru na 100 km

Městské SUV Lexus UX, které je jedno z nejprodávanějších modelů značky v Evropě, se pro letošek dočkalo nové vylepšené verze 300h. Ta v nabídce nahrazuje slabší provedení 250h a v rámci týdenního testu jsme si rovnou vzali provedení s pohonem všech kol a výbavou Luxury. Vůz je opět poháněn řadovým dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem a v případě verze 4x4 má dva elektromotory. Zadní s permanentním magnetem nabízí výkon 41 koní a je 5,6× výkonnější než v případě verze 250h AWD. Díky tomu vůz lépe reaguje na stlačení pedálu plynu a taktéž odpich z místa je o dost hbitější. Dříve Lexus UX dokázal i ve verzi AWD prohrábnout předními koly, ale jak jsme již zjistili, silnější „třístovka“ s přerozdělováním síly na obě nápravy pracuje výrazně lépe.

Nový Lexus UX 300h přichází i s vyšším celkovým výkonem. Ten činí 199 koní, což znamená 8% nárůst oproti UX 250h s výkonem 184 koní. Docíleno toho bylo instalací hybridního systému páté generace, u nějž byla dosavadní baterie typu NiMH se 180 články a napětím 216 V nahrazena účinnější lithium-iontovou baterií se 60 články a napětím 222 V. Kdo zvolí verzi AWD, ten si může stejně jako my vychutnat zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 7,9 sekundy. Jen nejvyšší maximální rychlost zůstává stejná a na digitálním rychloměru se neukáže více jak 180 km/h. Jízda s modelem UX 300h je vcelku příjemná a překvapilo nás sportovní chování podvozku v zatáčkách.

Negativem je příliš nízko umístěný volant, který i v nejvyšší poloze dokáže utlačovat nohy řidiče. V rámci bezpečnosti přibyl systém pro sledování očí řidiče, takže kdykoliv se řidič podívá ze svého zorného pole, ozve se hlasité pípání a varovná hláška na palubním štítu. Tato vychytávka sice lze deaktivovat v nitru palubního systému, ovšem při dalším nastartování se opět aktivuje. Po ujetí 160 km zatím evidujeme průměrnou spotřebu 5,9 litru na 100 km, ale zatím se co nejvíce vyhýbáme dálnicím. Na nich jsou většinou full hybridní systémy více hladové a ve velkém testu se dozvíte, jak si zde UX 300h vlastně vedl.

Technické parametry Lexus UX 300h AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 495 × 1 840 × 1 520 mm, 1 540 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon146 kW, 199 (146 + 109) koní, točivý moment: 290 Nm
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od999 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze