Právě testujeme Lexus RZ 450e

2
Právě testujeme Lexus RZ 450e
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Lexus RZ 450e je crossover prémiové střední třídy s pohonem všech kol
  • Vpředu i vzadu používá synchronní motory s permanentními magnety
  • Používá novou platformu e-TNGA, společnou s Toyotou bZ4X a Subaru Solterra

Lexus RZ 450e je teprve druhý čistě bateriový elektromobil od Lexusu a první, který to díky svým parametrům myslí s konkurencí vážně. Protože na něj v tuto chvíli panují místy poněkud rozporuplné ohlasy, o to zvědavější jsme, co přinese obvyklý test. První dojmy zatím každopádně hovoří o působivém moderním designu vně i uvnitř, spoustě moderních funkcí i setkání s novou realitou, kdy asistenty hlídají řidiče do míry, která nemusí být každému příjemná a zahrnují jej nejrůznějšími alarmy, jejichž význam vždy není jasný napoprvé. Pokud o víkendu také přijde dříve slibovaná sněhová nadílka, rádi si ověříme, jak to je s tou funkčností aktivní jízdní stabilizace. A zvláště zvědaví jsme na spotřebu v zimních podmínkách.

Jinak první desítky kilometrů přinesly poznatky o přiměřeně dynamické jízdě s dobrou trakcí, velmi ležérně nastaveném řízení (zatím nejde o verzi s řízením po drátě) a tiché jízdě rušené jen rychle rostoucím aerodynamickým hlukem na dálnici. Zároveň se zdá, že interiér je dobrým místem k pohodlnému cestování s dostatkem prostoru a vyznavači nových pořádků s náhradou mechanických ovladačů dotykovými budou maximálně spokojeni. I když přechod mezi dvěma světy tu vypadá o něco snazší než u konkurence.

My jsme každopádně na čistě elektrický Lexus maximálně zvědavi a vás se tímto ptáme, co by vás o tomto autě zajímalo a nač se máme při testování zaměřit. Těšíme se na vaše podněty.

Technické parametry Lexus RZ 450e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 805 × 1 895 × 1 635 mm, 2 095 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 435 Nm
Baterie? (71,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 715 000 Kč
Diskuze ke článku
Lukáš Doležal
Lukáš Doležal
Zajímalo by mě, jak je to s tou spotřebou, zdá se dost děsivá. Jak je to s aktualizací softwaru, kterou dostala bz4x? Jaký je rozdíl ve spotřebě a dojezdu před a po aktualizaci? O komfortu a jízdních vlastnostech nijak nepochybuju.
Michal Kudlík
Michal Kudlík
Zajímalo by mě, zda je omezení na DC nabíjení na 1 den stejně jako u Toyoty a případně i nabíjecí křivka

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze