Kolega Marek nedávno zveřejnil první dojmy z plně elektrického Lexusu RZ 450e a v době kratičkého testu mu moc nepřálo počasí. Vysoká spotřeba a celkově špatná efektivita systému byla nemilým překvapením, a tak je otázkou, jak si vůz poradí v klasickém testu, který již připravujeme. Nyní je ale čas se podívat na tzv. losí test, který provedl YouTube kanál km77. Model RZ 450e nabízí výkon 313 koní, variabilní pohon všech kol a konkrétní kus ve videu byl obut do pneumatik Dunlop o rozměrech 235/50 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. Jak ukázala jedna část testu, japonský elektromobil se umí celkem svižně proplétat mezi kužely a skvěle vyrovnává náklony karoserie. Odborníci ocenili i rychlé a přesné řízení, kterého řidič dosáhne při aktivaci režimu Sport.
V losím testu se však nedávno představený Lexus RZ 450e moc nepředvedl. V nájezdové rychlosti 76 km/h sice opět zabodovalo přesné řízení a také podvozek se snažil, ale vůz takřka vždy při zatočení odskočil do strany. Test přitom probíhal na suchém asfaltu a je otázkou, jak by to vypadalo v případě deště či sněhu. Lexus RZ 450e nejspíše trpí na větší nedotáčivost a ve vymezené dráze se jen těžko vracel do svého jízdního pruhu. Rozhodujícím faktorem bude také kvalita řidiče, kdy zkušenější nebude tak překvapen z chování japonské novinky. Teprve po snížení rychlosti na 72 km/h a zapnutí módu Sport s maximální rekuperací se povedlo losí test provést bez toho, aniž by byl sražen jediný kužel.
Technické parametry Lexus RZ 450e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 805 × 1 895 × 1 635 mm, 2 095 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 230 kW, 313 koní, točivý moment: 435 Nm |
Baterie | ? (71,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 715 000 Kč |