Losí test Lexusu RZ 450e. Bez sportovního režimu to není ono

Losí test Lexusu RZ 450e. Bez sportovního režimu to není ono
Fotografie: Lexus
  • Lexus RZ 450e trpí na nedotáčivost
  • Pouze v režimu Sport má řidič k dispozici přesné a hbité řízení
  • Losí test se povedlo zajet v rychlosti 72 km/h

Kolega Marek nedávno zveřejnil první dojmy z plně elektrického Lexusu RZ 450e a v době kratičkého testu mu moc nepřálo počasí. Vysoká spotřeba a celkově špatná efektivita systému byla nemilým překvapením, a tak je otázkou, jak si vůz poradí v klasickém testu, který již připravujeme. Nyní je ale čas se podívat na tzv. losí test, který provedl YouTube kanál km77. Model RZ 450e nabízí výkon 313 koní, variabilní pohon všech kol a konkrétní kus ve videu byl obut do pneumatik Dunlop o rozměrech 235/50 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. Jak ukázala jedna část testu, japonský elektromobil se umí celkem svižně proplétat mezi kužely a skvěle vyrovnává náklony karoserie. Odborníci ocenili i rychlé a přesné řízení, kterého řidič dosáhne při aktivaci režimu Sport.

V losím testu se však nedávno představený Lexus RZ 450e moc nepředvedl. V nájezdové rychlosti 76 km/h sice opět zabodovalo přesné řízení a také podvozek se snažil, ale vůz takřka vždy při zatočení odskočil do strany. Test přitom probíhal na suchém asfaltu a je otázkou, jak by to vypadalo v případě deště či sněhu. Lexus RZ 450e nejspíše trpí na větší nedotáčivost a ve vymezené dráze se jen těžko vracel do svého jízdního pruhu. Rozhodujícím faktorem bude také kvalita řidiče, kdy zkušenější nebude tak překvapen z chování japonské novinky. Teprve po snížení rychlosti na 72 km/h a zapnutí módu Sport s maximální rekuperací se povedlo losí test provést bez toho, aniž by byl sražen jediný kužel.

Technické parametry Lexus RZ 450e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 805 × 1 895 × 1 635 mm, 2 095 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 435 Nm
Baterie? (71,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 715 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze