Na český trh se teprve nedávno dostal Lexus RZ 450e, jehož první jízdní dojmy přinesl kolega Marek. Díky vysokému výkonu a pohonu všech čtyř kol nebyla jeho spotřeba dobrá, čehož si je výrobce nejspíše dobře vědom. Koncem minulého roku proto na americkém trhu představil slabší variantu s označením 300e. Ta kromě výkonu 150 kW a jednoho elektromotoru na přední nápravě nabídne podstatně větší porci kilometrů, které vůz ujede na jedno nabití. Tím ale rozdíly proti vrcholné verzi nekončí. Lexus RZ 300e dostal jiný typ baterie o vyšší kapacitě 72,8 kWh. Vyrábí ji čínský CATL, zatímco baterie pro verzi 450e je od Prime Planet Energy & Solutions.
Sám výrobce uvádí, že novinka v modelové řadě RZ ujede okolo 430 km, což je příjemné navýšení. Platí to ale pro verzi s 18" disky kol, které vyjma lepšího dojezdu přinesou i lepší jízdní komfort. Současně se s modelovým rokem 2024 objevuje v nabídce nový lak karoserie Copper Crest. Otázkou je, zda se slabší Lexus RZ 300e dostane na evropský trh. Po stránce prodejních čísel se mu totiž příliš nedaří. Slabší varianta s dojezdem přes 400 km by ale mohla zabodovat a je otázkou, co na to jednotlivá evropská zastoupení značky. Výhodou je i nižší cena, která alespoň v USA startuje na částce 55 150 amerických dolarů (v přepočtu 1,2 milionu Kč).
Technické parametry Lexus RZ 300e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 805 × 1 895 × 1 635 mm, 1 980 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 71,4 kWh (71,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 495 000 Kč |