Nebývá to příliš časté, aby se takové BMW spojilo s Mercedesem, popřípadě Fordem. A přeci jen se tak stalo. BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group spojují síly a výsledkem je vznik společného podniku IONITY.
Do roku 2020 bude na hlavních evropských tazích v provozu přibližně 400 rychlonabíjecích stanic IONITY. Má se jednat o významný okamžik v rozvoji elektromobility, protože usnadní cestování elektrickým vozem na dlouhé vzdálenosti. V čele podniku stojí generální ředitel Michael Hajesch a provozní ředitel Marcus Groll. Tým se rychle rozrůstá, začátkem roku 2018 by mělo ve firmě pracovat 50 lidí.
„První panevropská síť rychlonabíjecích stanic sehraje zásadní roli ve vytvoření trhu elektrických vozidel. IONITY naplní náš společný cíl, jímž je zajistit zákazníkům možnost rychlého nabíjení a digitálních plateb. Ve výsledku tak umožníme majitelům elektromobilů cestovat na dlouhé vzdálenosti,“ řekl Hajesch.
Ještě v letošním roce má být otevřeno 20 stanic. Ty se budou nacházet v rozestupu 120 kilometrů, což vám i v případě starší generace Nissanu Leaf na dálniční přesuny postačí. Sami jsme se o tom přesvědčili při cestě do Paříže. Nacházet se budou na vybraných hlavních tazích v Německu, Norsku a Rakousku. Partnerskými stranami jsou sítě Tank & Rast, Circle K a OMV. Během roku 2018 se síť rozroste na vice než 100 stanic, přičemž každá umožní souběžné nabíjení několika elektromobilů různých značek.
Síť bude využívat evropský standard CCS, což výše zmíněný Nissan Leaf znevýhodňuje. Ten totiž využívá standard CHAdeMO. Díky výkonu 350 kW na každé nabíjecí místo dojde k výraznému zkrácení doby nabíjení oproti systémům používaným dnes. Při výběru lokalit se bere v potaz i potenciál integrace s existujícími nabíjecími technologiemi. IONITY vede jednání s provozovateli stávající infrastruktury včetně společností zastoupených v joint venture a politickými institucemi. Investice svědčí o zájmu zúčastněných výrobců automobilů věnovat se elektromobilitě a spoléhá na mezinárodní spolupráci napříč automobilovým průmyslem.
Zakládající členové, tedy BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group, mají ve společnosti rovný podíl. Pomoc dalších výrobců automobilů na rozšiřování sítě je nicméně vítána.
Zdroj: tisková zpráva