Jiní slibují, Chery informuje. Linka na baterie s pevným elektrolytem už prý stojí

3
Jiní slibují, Chery informuje. Linka na baterie s pevným elektrolytem už prý stojí
Fotografie: Volkswagen
  • Chery tvrdí, že jako první na světě postavilo velkou linku na baterie s pevným elektrolytem
  • Produkce údajně odstartuje během několika měsíců
  • Ještě v aktuální dekádě by mělo dojít na energetickou hustotu 500 Wh/kg

Čínská automobilka Chery, která vznikla před 27 lety a patří tak mezi nejstarší čínské výrobce, je pátou největší v Číně a jako všechny ostatní se intenzivně věnuje elektromobilitě. Nejnovějším úspěchem má být podle CarNewsChina vybudování vůbec první linky na baterie s pevným elektrolytem s výrobní kapacitou v řádech gigawatthodin ročně. Konkrétně se počítá s 1,25 GWh a vysoce automatizovanou výrobou. Výstavbu areálu o výměře 100 000 m2 ve městě Wu-chu v provincii An-chuej se postarala společnost Anhui Anwa New Energy Technology Co., Ltd., založená v roce 2020. V ní má samozřejmě čínská automobilka kontrolní balík, mezi držitele podílů však patří i thajská společnost GPSC či japonská Azeba a domácí Gotion High Tech.

Součástí areálu je i výzkumné a vývojové středisko, výroba by se měla rozběhnout během několika měsíců. V první fázi se počítá s energetickou hustotou přes 280 Wh/kg, druhá generace článků, které by měly naběhnout už napřesrok, posunou laťku za 400 Wh/kg a třetí v roce 2027 pak na 500 Wh/kg. To vše při známých výhodách takového řešení, tedy vysoké bezpečnosti, stability, životnosti a odolnosti proti zahoření. Společnost Anwa zároveň tvrdí, že výroba takových článků bude mnohem jednodušší, protože proces se zkrátí z 11 kroků na 5. Zároveň taková linka vyžaduje o 30 % nižší počáteční investici a o 20 % méně energie.

Baterie s pevným elektrolytem jsou pomyslným svatým grálem elektromobility, o jejich co nejrychlejší výrobu usilují největší hráči v oboru včetně CATLu a automobilek Toyota, Hyundai, Volkswagen či Mercedes-Benz. Pokud Chery říká pravdu, mohlo by to pořádně zamíchat kartami.

Diskuze ke článku
den
den
Mě se vic líbí pojem "suché články" z Posla světla. :-)
Petr Hariprasad Hajič
Petr Hariprasad Hajič
Kouknul jsem na původní článek. Vypadá celkem seriózně a je i ozdrojovaný. Počáteční hustota, tj. 280wh/kg je celkem solidní hustota odpovídající špičkové kapacitě LiMNC. Závisí na dalších parametrech, jako je životnost a cena. Snížení energetické náročnosti a zjednodušení výroby dávají jistou naději, že by baterie mohly mít i příznivou cenu. Bude ale záležet i na materiálové náročnosti surovinových vstupů.
Jan Liška
Jan Liška
Jiní slibují, Chery informuje 500wh/kg solid state battery v roce 2027? A není to náhodou také jen slib? Já mám trochu pocit, že tyto epochální technologické průlomy, které se už 10 let objevují každý měsíc, ale na trhu je nevidíme, odrazují lidi od pořízení EV. Např na 10 let starém BMW i3 není nic zásadně špatně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze