Čínská automobilka Chery, která vznikla před 27 lety a patří tak mezi nejstarší čínské výrobce, je pátou největší v Číně a jako všechny ostatní se intenzivně věnuje elektromobilitě. Nejnovějším úspěchem má být podle CarNewsChina vybudování vůbec první linky na baterie s pevným elektrolytem s výrobní kapacitou v řádech gigawatthodin ročně. Konkrétně se počítá s 1,25 GWh a vysoce automatizovanou výrobou. Výstavbu areálu o výměře 100 000 m2 ve městě Wu-chu v provincii An-chuej se postarala společnost Anhui Anwa New Energy Technology Co., Ltd., založená v roce 2020. V ní má samozřejmě čínská automobilka kontrolní balík, mezi držitele podílů však patří i thajská společnost GPSC či japonská Azeba a domácí Gotion High Tech.
Součástí areálu je i výzkumné a vývojové středisko, výroba by se měla rozběhnout během několika měsíců. V první fázi se počítá s energetickou hustotou přes 280 Wh/kg, druhá generace článků, které by měly naběhnout už napřesrok, posunou laťku za 400 Wh/kg a třetí v roce 2027 pak na 500 Wh/kg. To vše při známých výhodách takového řešení, tedy vysoké bezpečnosti, stability, životnosti a odolnosti proti zahoření. Společnost Anwa zároveň tvrdí, že výroba takových článků bude mnohem jednodušší, protože proces se zkrátí z 11 kroků na 5. Zároveň taková linka vyžaduje o 30 % nižší počáteční investici a o 20 % méně energie.
Baterie s pevným elektrolytem jsou pomyslným svatým grálem elektromobility, o jejich co nejrychlejší výrobu usilují největší hráči v oboru včetně CATLu a automobilek Toyota, Hyundai, Volkswagen či Mercedes-Benz. Pokud Chery říká pravdu, mohlo by to pořádně zamíchat kartami.