Hyundai oznámil vývoj baterie s pevným elektrolytem (SSB). Domluvil se za tím účelem s americkou společností Factorial Energy, s níž už v minulosti spolupracoval a která vyvinula vlastní technologii pevného elektrolytu, nazvanou FEST (Factorial Electrolyte System Technology). Ta by měla v budoucnu hrát rozhodující roli při vývoji nových baterií pro elektromobily značek Hyundai i Kia na úrovni článků, modulů i celých systémů. Výsledkem by měly být mnohem bezpečnější baterie, poskytující až o 50 % vyšší dojezd proti stávajícímu stavu.
Hyundai neupřesnil časový rámec vývoje, natož výroby, ovšem ve svém vlastním zájmu by měl maximálně tlačit na jeho urychlení. Toyota totiž už letos plánuje představit prototyp elektromobilu s baterií typu SSB, BMW na této technologii rovněž intenzivně pracuje, i když ji míní předvést až v roce 2025.
Pro společnost Factorial Energy jde o průlomový kontrakt, poprvé bude spolupracovat na podobné úrovni s globální automobilkou. To jen posiluje její vrcholné ambice; vždyť v jejím poradním výboru zasedají mj. Joe Taylor, bývalý šéf amerického Panasonicu, Dieter Zetsche, někdejší generální ředitel Daimleru, Mark Fields, emeritní šéf Fordu a Harry Wilson, bývalý Obamův poradce pro automobilový průmysl.
Auta potrebuji clanky o jinych vlastnostech. Ne, ze by neslo udelat superpevnou baterii, ale to bude drahy a tezky. Zatim to nikdo neumi.
Je ale fajn, ze prukopnicke snahy zkouseji mnoho cest a overuji i slepe ulicky.