Rimac v Mnichově ukázal baterie s pevným elektrolytem. A další technologie

Mnichovský autosalon 2025
Rimac v Mnichově ukázal baterie s pevným elektrolytem. A další technologie
Fotografie: Rimac Technology
  • Automobilka Rimac se čím dál více prezentuje také jako špičkový subdodavatel
  • Spolupracuje s elitními evropskými značkami včetně Aston Martinu či BMW
  • Do Mnichova přivezla naději, že snad už dočkáme pevného elektrolytu

Stánek chorvatského elektrotechnického mága Mate Rimace a jeho eponymní automobilky obvykle bývá obležen zájemci, kteří si chtějí aspoň letmo sáhnout na rekordní hypersport Rimac Nevera. Jenže v moderních halách ve Svete Nedelje u Záhřebu se toho děje mnohem více zajímavého, než pouhá výroba a vývoj elektrických aut snů. Rimac se totiž, zejména po kapitálovém vstupu automobilky Porsche, stává čím dál renomovanějším tvůrcem i výrobcem komponentů i celků pro automobilky třetích stran pod značkou Rimac Technology. Aktuálně buduje už druhou výrobní halu pro produkci komponentů v množství desítek tisíc kusů ročně.

Do Mnichova se proto přijel pochlubit hned několika novinkami v čele s funkční baterií článků z pevným elektrolytem. Tento svatý grál elektromobility, který má posunout kapacitu, výkon i bezpečnost baterií o pořádný kus vpřed, už čekáme několik let, zpestřovaných pravidelnými zprávami z Číny, že ta a ta automobilka právě rozjíždí sériovou výrobu. Aktuálně však i ti největší optimisté hovoří o startu snad během této dekády, vývoj nového typu elektrolytu je totiž mimořádně trnitý.

Rimac Technology však vlil fanouškům novou naději, protože do Mnichova přivezl zjevně funkční vzorek takové sady, pojmenované Next-Gen a sestavené z článků tchajwanské inovativní firmy ProLogium a pokročilých materiálů Mitsubishi Chemical Group. Zapouzdření, což je u této poměrně křehké technologie velký problém, si však Rimac zkonstruoval sám. Značka sice neposkytla žádné technické parametry, avšak posiluje naději, že nás od debutu tzv. polovodičových baterií už dělí snad jen nižší jednotky let.

To není vše, co Rimac na autosalonu předvedl. Předvedl i další dvě výrobní řady baterií Evo a Hybrid, založené na cylindrických článcích formátů 46XX a 2170, sestavených do CTP architektury. Pochlubil se rovněž kompaktními, vysokovýkonnými integrovanými nápravami s integrovaným elektromotorem Sinteg v několika verzích a rovněž výběrem řídicí elektroniky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze